Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag Àr sugen pÄ att köpa ett midi-keyboard till mitt Cubase. Det jag vill anvÀnda det till Àr att kunna koppla det till chord pads samt vanliga toner. Jag Àr verkligen inge vidare pÄ teknik men hittade det hÀr:

(https://www.aliexpress.com/item/High-Quality-Panda-mini-Portable-Mini-Keyboard-and-Drum-Pad-25-Key-USB-MIDI-Controller/32707814729.html)

Nu till frÄgorna:

Det stÄr att keyboarden Àr kompatibel med Win 8 / Win 7 / Win XP / Win Vista / Mac OSX. Tror ni att det funkar ÀndÄ trots att min laptop har Win 10?

Tror ni att det Àr kompatibelt med Cubase?

Hoppas verkligen att nÄgon teknikkunnig kan hjÀlpa mig.

Med vÀnlig hÀlsning,

Hampus

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Det ska funka. Har en Àldre  Axiom 49 och den funkar som den ska och Àr plug&play, precis som den du tittar pÄ.

drloop (oregistrerad)
Postat

Jag skulle inte köpa nÄt frÄn random tillverkare.

Köp hellre nÄt kÀnt fabrikat med fÀrre finesser. Troligen Àr de dÀr padsen helt obrukbara i realiteten.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

A nu sĂ„g jag. Kinatillverkad. NĂ€ det ska man passa sig för. Hade det varit 70-80-talet hade det stĂ„tt made in Taiwan. 😄

Postat

haha 🙂

Tack, vad snÀlla ni Àr som hjÀlper till.

Jag har lÀst lite rewievs, och folk verkar nöjda med kvaliteten (mÀrkligt nog) dÀrför jag funderade pÄ att chansa, men fÄr ta mig en funderare.

Men ni tror att den gÄr att anvÀnda till Cubase och windows 10 i alla fall?

Stort tack för hjÀlpen, verkligen jÀttesnÀllt av er.

drloop (oregistrerad)
Postat

Beror vÀl pÄ vad kvalitet Àr. 

De flesta smÄ keyboard Àr förvisso rÀtt kassa, men man vet iallafall att de har ordning pÄ sig sÄ att prylarn funkar med en PC/Mac. Med den dÀr prylen kan det vara 500 spÀnn i sjön.

HÀr en lista med alternativ till den du tittat pÄ. 

https://www.thomann.de/se/masterkeyboards_upp_till_25_tangenter.html?oa=pra

Jag kör sjÀlv en Korg nanoKey som funkar ok, jag spelar in 90% av mina keyboard grejer med den trots att jag har en M-Audio Axiom 61.

Postat

Beror vÀl pÄ vad kvalitet Àr. 

De flesta smÄ keyboard Àr förvisso rÀtt kassa, men man vet iallafall att de har ordning pÄ sig sÄ att prylarn funkar med en PC/Mac. Med den dÀr prylen kan det vara 500 spÀnn i sjön.

HÀr en lista med alternativ till den du tittat pÄ. 

https://www.thomann.de/se/masterkeyboards_upp_till_25_tangenter.html?oa=pra

Jag kör sjÀlv en Korg nanoKey som funkar ok, jag spelar in 90% av mina keyboard grejer med den trots att jag har en M-Audio Axiom 61.

SÄg ju jÀttebra ut. DÄ ska jag leta bland dina tips och se vad jag hittar.

Stort tack för hjĂ€lpen 🙂

Postat

Det verkar vara en del trassel med Win10. Jag har sett en del billigare midiinterface dÀr det stÄr i specarna att de funkar med Mac OS och med Windows t o m 8.1, men att Win10 inte Àr verifierat, typ...

Man bör alltsÄ kolla upp att det stÄr tydligt att det funkar med Win10.

Postat

Det verkar vara en del trassel med Win10. Jag har sett en del billigare midiinterface dÀr det stÄr i specarna att de funkar med Mac OS och med Windows t o m 8.1, men att Win10 inte Àr verifierat, typ...

Man bör alltsÄ kolla upp att det stÄr tydligt att det funkar med Win10.

Jaha! sjukt bra att kĂ€nna till. DĂ€r hade man kunnat gĂ„ pĂ„ en mina. JĂ€ttesnĂ€llt av dig. stort tack för din tid och hjĂ€lp 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.