Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

TjÀna ny pÄ detta forum. Kan rÀtt mycket om LP skivor, olika grupper mellan 1963-75 och CD. Har det mesta i musikvÀg bÄde pÄ Lp och CD. Lyssnar för jÀmnan pÄ massor av grupper mellan 1963-1988. Favoritband, Àr Lucifers Friends första med samma namn. Den tyska gruppen första skiva frÄn 1970. Den engelska sÄngaren John Lawton. Som sen gick över till Uriah Heep. Har en uppsjö med bra tips om bra tidiga bra grupper. Den progressiva eran Àr ju min favorit. Och den psykadeliska Àr ocksÄ mitt lindebarn. SÄ mycket bra men för mÄnga okÀnda grupper. Sportfiske Àr ju annars mitt gebit. Och dÄ mest jiggfiske, pimpelfiske och Àven modernt mete. LÀs gÀrna Fiskejournalen nummer 3 dÀr jag visar pÄ balansfiske frÄn is. Nu har det ju kommit ett nummer till. Men om nÄn har det numret vet ni ju vem man Àr. MVH Gunnar Jansson.

Annons
Postat

HallÄ dÀr och vÀlkommen!

Du som har ett fiskeintresse kommer nog garanterat bli "torsk" pÄ den hÀr sidan! (ouch vilket lÄgvattenmÀrke) :rolleyes:

Postat

WhÀlkommen - hÀr fiskar alla efter tips och ideer

Postat (redigerat)

Hej hej! 😠

Är jag den ende som inte har nĂ„got att skĂ€mta om hans fiskeintresse!? 😛

Redigerat av Gogg
Postat

VĂ€lkommen hit ska du vara!

Verkar du Àr den man ska frÄga om musiktips frÄn den gamla goda tiden. :rolleyes:

Mvh / djonas

Postat

Welcome.... 😄

En frÄga direkt da'....England var en grupp pÄ 70-talet som jag hörde hos en polare och vad jag minns sÄ var det min musik...England??? hur mÄnga plattor och vart tog dom vÀgen....nÄgot remastrat till CD??

Ok...det var mer Ă€n en frĂ„ga men.... 😳😄 som sagt welcome

Postat

Karl, det finns tvĂ„ England frĂ„n England. En som gjorde en privatpressad Lp frĂ„n 1976. Deras platta var rock album. Med fina gitarrriff. Sedan den andra England som heller inte Ă€r dĂ„lig. Det skiljer bara nĂ„t Ă„r emellan dessa skivor. Den senare Ă€r remastrad. Finns att köpa pĂ„ Mellotronen i Gamla Stan. Om den inte Ă€r slut. Grabben har bĂ€gge plattorna. Han tycker att bĂ€gge Ă€r bra. Och jag har lyssnat pĂ„ bĂ€gge. HĂ„ller med honom. Lyssnar just nu pĂ„ Kansas (Point Of No Return). AnvĂ€nder en hederlig Marantz förstĂ€rkare frĂ„n 1970 modell 2015. Är av den klassiska Marantz serien. Ljudet Ă€r i klass med dom bĂ€sta Ă€n i dag. Samma sköna ljud som i en rörförstĂ€rkare. Till det en nyinköpt CD spelare av mĂ€rket Nad C 542. Med HDCD omvandlare med 24 bitar. Till det 4 högtalare. Som ger ett superljud. Perfekt bakom datorn nĂ€r man sitter och gaggar.

Postat

Karl, glömde att skriva att bÀgge England bara gjorde var sin. Medans jag tror den senare inte fick ut sin andra platta.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.