pme (oregistrerad) Postat 23 oktober 2016 Postat 23 oktober 2016 Finns det nÄgon bra tillverkare av flyttbara bafflar för mindre studios. Helt med nÄgon form av absorption. Lite som en https://www.thomann.de/se/vicoustic_flexi_wall_3_set.htm fast med avskÀrmning.
GÀst Postat 23 oktober 2016 Postat 23 oktober 2016 Clearsonic gör plexiskÀrmar som man sedan kan köpa fÀllor till. Eller sÄ kan man köpa fÀrdiga kit med bÄde skÀrmar och fÀllor. Men jag vet inte om det Àr just vad du Àr ute efter. https://www.bax-shop.se/diffusorer/clearsonic-lite2466-5-trumskarm
pme (oregistrerad) Postat 23 oktober 2016 Postat 23 oktober 2016 Vad ska du ha dom till? Lite konstig frÄga, det Àr lite som att frÄga vad du ska ha en skiftnyckel till. Tex stÀlla framför fönstret, eller datorn. Bygga en temporÀr inspelningshörna eller bara se vad som hÀnder med inspelningen nÀr akustiken Àndas.
Guitar Nilsson Postat 23 oktober 2016 Postat 23 oktober 2016 Ok. đ Jag har nĂ„gra helt lösa absorbenter som jag brukar skĂ€rma av gitarrstĂ€rkarna med för att slippa fĂ„ sĂ„ mycket lĂ€ck in i trummickarna, det funkar förvĂ„nansvĂ€rt bra. Jag köpte mina absorbenter frĂ„n en rivning av en skola, tycker de Ă€r skitbra. Men vad det Ă€r för mĂ€rke vet jag inte. Jag har funderat pĂ„ att göra nĂ„n sorts ben o ram till dom, men det funkar lika bra eller bĂ€ttre att ha dom helt lös o bara luta dom mot tex stĂ€rkaren eller en stol. LĂ€ttare att stĂ€lla undan dom om de Ă€r uta n ben. Att skĂ€rma av en gitarrstĂ€rkare skulle kanske gĂ„ bra med en enkel markskiva i frigolit för att komma billigt undan. Med tyg frĂ„n ErikshjĂ€lpen runt skivan blir den tjusigare.
GÀst Postat 23 oktober 2016 Postat 23 oktober 2016 (redigerat) Undrar ocksÄ vad han ska ha dem till. De kan ju anvÀndas pÄ sÄ mÄnga olika sÀtt. SÀrskilt eftersom han vill att de ska fungera som avskÀrmning. Förutom att anvÀnda dem för att stÀmma rummet (som nÄgon skrev i en annan trÄd) sÄ kan man ju anvÀnda dem för att skÀrma av rummet om man gör en livetaging med flera musiker och instrument i samma rum.SÄ det Àr ju en intressant frÄga om vad de ska anvÀndas till och hur de ska anvÀndas. Blir ju svÄrt att tala om vilken skiftnyckel som personen bör vÀlja för att laga nÄgot med. De finns ju i olika storlekar och Àven i vissa specialutföranden. Redigerat 23 oktober 2016 av GÀst
Guitar Nilsson Postat 23 oktober 2016 Postat 23 oktober 2016 Att skÀrma av en gitarrstÀrkare kan man göra med typ en soffdyna. SÄ kan man lÀgga slantarna pÄ annat; en bÀttre mick eller fastmonterade akustikgrejer. LÄter kanske bezzerwizzrigt, men det Àr inte meningen.
pme (oregistrerad) Postat 23 oktober 2016 Postat 23 oktober 2016 Undrar ocksÄ vad han ska ha dem till. De kan ju anvÀndas pÄ sÄ mÄnga olika sÀtt. SÀrskilt eftersom han vill att de ska fungera som avskÀrmning. Förutom att anvÀnda dem för att stÀmma rummet (som nÄgon skrev i en annan trÄd) sÄ kan man ju anvÀnda dem för att skÀrma av rummet om man gör en livetaging med flera musiker och instrument i samma rum. SÄ det Àr ju en intressant frÄga om vad de ska anvÀndas till och hur de ska anvÀndas. Blir ju svÄrt att tala om vilken skiftnyckel som personen bör vÀlja för att laga nÄgot med. De finns ju i olika storlekar och Àven i vissa specialutföranden. Du kan vÀlja ditt favorit anvÀndnings omrÄde om det hjÀlper.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.