bongoberra Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 Hallåj! För ett tag sen läste jag om en plugg som kunde emulera sång. Kommer inte ihåg vart och när, men jag skulle vilja prova porgrammet, tänkte att det kanske finns en demo version. Nån som kommer ihåg vad det Programmet/pluggen heter. /Berra
Claes Holmerup Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 Visst finns det. Vocaloid heter pluggen - och så här "bra" låter den : http://www.timespace.com/vocaloidDemo.asp
bongoberra Postat 21 april 2005 Trådstartare Postat 21 april 2005 Tackar! 😄 Lyssnade lite på demofilerna och det va rätt coolt....för en som mig som inte kan sjunga. Ska prova om det funkar i en av mina mixar också. /Berra
Piccazzo Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 Den låter SKIT.. Vissa av demosarna på deras sida har en RIKTIG sångare/Sångerska som kompletteras med Vocaloid.. Tro mig , Köp hellre Auto tune , Resultatet DIN Sursång + Autotune är 1000 ggr bättre än Vocaloid + 5000 ggr snabbare ..
Claes Holmerup Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 Den låter SKIT.. Vissa av demosarna på deras sida har en RIKTIG sångare/Sångerska som kompletteras med Vocaloid.. Tro mig , Köp hellre Auto tune , Resultatet DIN Sursång + Autotune är 1000 ggr bättre än Vocaloid + 5000 ggr snabbare .. Instämmer fullständigt! ...men skaffa Melodyne i stället för Autotune... 😄
VacUm Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 hahaa!! Tycker den verkar skitkul Är den meckig att jobba med??
Piccazzo Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 Det är just det den är .. Inte riktig att bara " Tra la la la " = Sjung det här ... MYYYYYYCKET mera jobb än så .. Och " i stand corrected " Skaffa Melodyne om du vill korrigera falska toner Skaffa Autotune om du även vill ha effekt A`la Cher , Daft Punk Fast Melodyne är hästlängder bättre på att fixa till Falska toner , Men bökigare att jobba med.
MrPhil (oregistrerad) Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 Det kan ju givetvis aldrig ersätta sång, men i en demoversion, eller arbetsversion kan man ju simulera sångslingor på ett vettigt sätt. Funkar nog bättre än att som jag själv gjort, sjunga in do re mi etc i två oktaver för just det syftet. 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.