Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Om jag har ett USB ljudkort... behöver jag då egentligen ett mixerbord?

Nej.

Egentligen inte.

Postat

Det beror lite på...

Om du planerar att köra många kanaler in eller ut samtidigt, så är USB inte det bästa. Då är det bättre att titta på ett Firewire-interface.

Räcker det med stereo in/ut, så klarar du dig däremot säkert med ett USB-interface.

Postat

Jag kör ett litet Mackie 1402VLZ vid sidan om 16 ljudkortskanaler rakt in i datorn..mixern har jag bara för, som Osiris säger, preampen och fantommatningen för mikrofonen och medhörning till slutsteg / monitorer.. om ljudkortet har preamp och den låter bra finns inget som hindrar att du struntar i mixern.

Tänk bara på att du ska ha ut ljudet från ljudkortet också till monitorer, eller högtalare.. sen kanske du vill ha något externt inspelningsmedium på digital utgång...o.s.v..o.s.v så kolla att det finns anslutningar även för detta så du inte behöver göra massa kompromisser i efterhand...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.