Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej!

Köpt ett Hammerfall DIGI 9652 och installerat för att köra mot mina 2st Alesis Ai-3 DA-Omvandlare men jag får det inte att funka.

All installation av kortet ser kalas ut och det sitter fint utan gult utropstekken i enhetshanteraren men det funkar ej.

Har kört DIGICheck 4.3 (ett prog som kollar så allt e som det ska samt provkör sakerna) den hittar ej kortet MEN Logic och Cubase hittar kortet men det går ej att köra o får inge ljud i sakerna.

Min teori är att ljudkortet är fel installerat och eller har knasig drivrutin, jag har den senaste rutinen och installerat om kortet massa gånger och monterat kortet på olika platser i min PC, så jag har testat en hel del.

Är det någon som har ett likadant kort som kan hjälpa mig.

MVH Johan

Annons
Posted

Jag har aldrig upplevt några problem med mitt Hammerfall...

En sak som kan vara viktig, är att installera drivrutinerna för kortet innan du har monterat in det - så att det hittas utan en massa driver-tjafs när du drar igång datorn efter att ha tryckt i kortet. Så är det med många ljudkort - och därför har jag gjort så alltid när jag har installerat om och hittills har det alltid fungerat klockrent. 🙂 Jag kör med 2.10 drivern.

Har du förresten aktiverat alla in- och utgångar i Cubase? Det kanske är där problemet ligger? Aktiveringen av alla I/O sker nämligen inte automagiskt... :rolleyes:

Posted

Läs info filen noggrant när du lägger in ny drivrutin till ditt RME kort så att det blir rätt gjort. Drivrutinen är det inge fel på. Det kan tusentals användare garantera. Funkar det inte ring våran support mellan 13:30-15:00 08-58791500