Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har sedan ett tag tillbaka varit pÄ jakt efter en egen studiolokal i stockholmsomrÄdet. Jag har för nÀrvarande en hemmastudio i min lÀgenhet med bra akustik dÀr jag kan mixa och vad gÀller inspelning har jag anvÀnt mitt bands replokal som har okej akustik men de Àr endast ett rum sÄ Àr alltid lite anstrÀngande att spela in dÀr i lÄnga loppet, eller hyrt in mig i en annan studio.

Vad Àr de enklaste sÀttet att hitta en lokal? Jag har suttit pÄ "blocket" och "objektvision" en hel del men kÀnns sÀllan som de kommer upp nÄgra lÀmpliga lokaler. Vet att man sjÀlvklart kan bygga om helt men de sortens budget har jag ej. Stockholm Àr ju en av vÀrldens studiotÀtaste stÀder sÄ de kÀnns som de borde finnas gamla studios som gÄr i konkurs osv. Men hur ska man hitta dem?

Är de nĂ„gon som vet en bra lokal sĂ„ mottages tips gĂ€rna!

Mvh /Michael

Annons
Postat

Ja jag kikar flitigt pÄ Vend ocksÄ, men hittar aldrig nÄgot intressant förutom vanliga replokaler.

Ska kanske specificera att jag inte Àr jÀttesugen pÄ att hyra in mig i en befintlig aktiv studio dÄ jag har all egen utrustning jag skulle vilja sÀtta upp samt har ett par samarbetspartners som jag redan vill dela med.

Postat

Wildboys studio i Årsta. SĂ€kert fullt nu men stĂ€ll dig pĂ„ kö.

Nu Àr jag inte helt sÀker men vad jag kan se sÄ Àr de bara replokaler? Har som sagt redan en bra replokal sÄ inte riktigt de jag Àr ute efter. Men tack ÀndÄ för tipset!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.