theunknown Postat 25 november 2015 Postat 25 november 2015 Jag har sedan ett tag tillbaka varit pĂ„ jakt efter en egen studiolokal i stockholmsomrĂ„det. Jag har för nĂ€rvarande en hemmastudio i min lĂ€genhet med bra akustik dĂ€r jag kan mixa och vad gĂ€ller inspelning har jag anvĂ€nt mitt bands replokal som har okej akustik men de Ă€r endast ett rum sĂ„ Ă€r alltid lite anstrĂ€ngande att spela in dĂ€r i lĂ„nga loppet, eller hyrt in mig i en annan studio. Vad Ă€r de enklaste sĂ€ttet att hitta en lokal? Jag har suttit pĂ„ "blocket" och "objektvision" en hel del men kĂ€nns sĂ€llan som de kommer upp nĂ„gra lĂ€mpliga lokaler. Vet att man sjĂ€lvklart kan bygga om helt men de sortens budget har jag ej. Stockholm Ă€r ju en av vĂ€rldens studiotĂ€taste stĂ€der sĂ„ de kĂ€nns som de borde finnas gamla studios som gĂ„r i konkurs osv. Men hur ska man hitta dem? Ăr de nĂ„gon som vet en bra lokal sĂ„ mottages tips gĂ€rna! Mvh /Michael
carlbergs Postat 25 november 2015 Postat 25 november 2015 Kolla med Pelle och Nicke pÄ Nox! http://www.noxstudios.se/ Annars brukar det finnas lite annonser pÄ http://www.vend.se
theunknown Postat 25 november 2015 TrÄdstartare Postat 25 november 2015 Ja jag kikar flitigt pÄ Vend ocksÄ, men hittar aldrig nÄgot intressant förutom vanliga replokaler. Ska kanske specificera att jag inte Àr jÀttesugen pÄ att hyra in mig i en befintlig aktiv studio dÄ jag har all egen utrustning jag skulle vilja sÀtta upp samt har ett par samarbetspartners som jag redan vill dela med.
theupgrade Postat 26 november 2015 Postat 26 november 2015 Wildboys studio i à rsta. SÀkert fullt nu men stÀll dig pÄ kö.
theunknown Postat 26 november 2015 TrÄdstartare Postat 26 november 2015 Wildboys studio i à rsta. SÀkert fullt nu men stÀll dig pÄ kö. Nu Àr jag inte helt sÀker men vad jag kan se sÄ Àr de bara replokaler? Har som sagt redan en bra replokal sÄ inte riktigt de jag Àr ute efter. Men tack ÀndÄ för tipset!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.