quizz_kid Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 ny på forumet, jobbar amatörmässigt på en nyinköpt laptop som saknar linjeinång... jag undrar om man kan hitta något ok externt ljudkort(usb) under 1500kr... jag har inte hunnit bli kräsen än, så kraven är inte höga... det ska låta OK... tips? krav som jag kanske borde ställa?
joachime Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Jag har ett Tascam US-122 som jag funderar på att sälja av. 2 ingångar (mic/line/hi-z), separata monitor- och hörlursutgångar, midi in/ut. Ingen externströmförsörjning behövs, drivs via USB-porten. PM'a mig ifall du är intresserad.
illvaesen Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Delta Audiophile 2496, USB versionen (M-Audio) borde kosta därikring.. Om du inte behöver inbyggd midi så funkar även MobilePre USB (även här M-Audio) ..Den senare har jag ägt själv i 2 år utan några problem.. fungerade strålande.. var dock tvungen att göra mig av med det (lite synd) pga midi-prylen.. kolla M-Audios hemsida..
illvaesen Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 Kan du köpa joachimes kort för det priset (eller i närheten) skulle jag gjort detsamma... mycket kompetent och du behöver knappast byta så länge du mest pular själv..
Gogg Postat 18 april 2005 Postat 18 april 2005 (redigerat) Jag är inte så där bra på ljudkort. Skulle inte M-Audio Fast Track Usb vara nåt??? http://www.distrizic.com/catalog/images/ma.../fast_track.jpg Har nog fel 😉 Redigerat 18 april 2005 av Gogg
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.