Jump to content
Annons

Uad tuggar minne utan att något är i...?


red_house_painter

Recommended Posts

Har ett UA-Apollo quad och kör med iMac. Av någon anledning så tuggar det väldigt mycket minne hos mig. Även om logic är helt avstängt och att jag sällan har igång något i console. Finns det något man kan kolla och rensa så att stapeln går ner eller är det uppgradering av ram-minne som gäller? Uad-power kan stanna upp allt när jag tex mixar med 4st pluggar på enstaka kanaler. Jag tror ibte det ska vara så.

Några ideer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vilken process är det som tuggar minne? UAD Mixer Engine, UAD Console eller UAD Meter?

Om du menar att DSP-mätaren borde stå på noll om inte logic är igång så är det inte riktigt så tyvärr. En del av DSPn används konstant av systemet, det går att minska det genom att slå av latency compensation däremot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken process är det som tuggar minne? UAD Mixer Engine, UAD Console eller UAD Meter?

Om du menar att DSP-mätaren borde stå på noll om inte logic är igång så är det inte riktigt så tyvärr. En del av DSPn används konstant av systemet, det går att minska det genom att slå av latency compensation däremot.

Jag kollade lite snabbt nu. Det är UAD-meter som ibland är på 70 såfort en plugg är igång. Men när allt är stängt så låg det nu imorse på 40 på mätaren. Får kolla latency compensation!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, du menar att det är PGM och MEM i UAD-meter som står högt? Det indikerar ju hur mycket av minnet i Apollon som används och har inget med datorns minne att göra. Går dessvärre inte heller att utöka det minnet.

Men jag tycker det låter som det används konstigt mycket. Allting är uppdaterat till senaste versioner? Även firmware?

Du skulle kunna testa att göra en hårdreset av Apollon och se om det hjälper. Vill minnas att du gör det genom att stänga av den och sedan håller inne preamp, hipass och polswitch knapparna samtidigt som du sätter på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, du menar att det är PGM och MEM i UAD-meter som står högt? Det indikerar ju hur mycket av minnet i Apollon som används och har inget med datorns minne att göra. Går dessvärre inte heller att utöka det minnet.

Men jag tycker det låter som det används konstigt mycket. Allting är uppdaterat till senaste versioner? Även firmware?

Du skulle kunna testa att göra en hårdreset av Apollon och se om det hjälper. Vill minnas att du gör det genom att stänga av den och sedan håller inne preamp, hipass och polswitch knapparna samtidigt som du sätter på den.

Jag dubbelkollar allt imorgon när jag är i lokalen igen och skriver här innan jag gör en reset!

Allt är uppdaterat och ja, det är lite konstigt att det står så högt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...