Jump to content
Annons

Datorn som ampsimulator och effektbox


dannepop (oregistrerad)

Recommended Posts

dannepop (oregistrerad)

Nån som har tips på bästa setuppen för detta?

Danne/

Redigerat av dannepop
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Du bör nog se till att du har lägsta möjliga fördröjning sen är det bara att köra

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror på hur du tänker. Ska du spela in och vill ha allting in-the-box, eller ska den processade signalen ut ur datorn och spelas upp i realtid med monitorer/slutsteg+låda/FRFR ec.?

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

När jag kör live på nätet så använder jag bara datorn + ljudkort för instrument och sång och det funkar ok. Givetvis så har jag även video prylarna men det är ju inte aktuellt här. Du kan om du vill köra med ett par monitorer till ditt ljudkort dvs om det är ett mindre sammanhang eller line out till ett pa, Det sista har jag personligen inte testat men jag kan inte se varför det inte skulle funka. Nine Inch Nails kör visst apples mainstage live såg jag en film om på tuben till exempel.

Man får väl helt enkelt soundchecka hur det låter live. Mitt ljudkort har 8 in och ut och jag brukar ha 4 kanaler på rec med allt panorerat som jag vill samt effekter så våta som det behövs gärna lite mindre än man tror och byta runt mellan instrumenten och sång vartefter jag spelar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...