Jump to content
Annons

TC Group uppköpt av Behringer (Music Group)


pme (oregistrerad)

Recommended Posts

pme (oregistrerad)

Den danska tillverkaren TC Elektronics har köpts av behringer.

http://en.zicos.com/...S-TC-GROUP.html

EDIT: Korrigerar rubriken och skriver detta förtydligande.

Det är hela TC Group som har köpts, inte bara TC Electronics, så MUSIC Group (Behringers moderbolag) äger nu dessutom Lab.gruppen/Lake, Tannoy och Turbosound.

/mod

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det här. Tiden får väl utvisa om det är bra eller inte. Uppköpet av Midas resulterade ju i X32, så ska man behöva betrakta Behringer som ett proffsmärke snart? Hur urskiljer man då proffprylar från deras riktiga skitprodukter..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det här. Tiden får väl utvisa om det är bra eller inte. Uppköpet av Midas resulterade ju i X32, så ska man behöva betrakta Behringer som ett proffsmärke snart? Hur urskiljer man då proffprylar från deras riktiga skitprodukter..?

Prislappen? Recensioner? Provlyssning?

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

De kanske behåller namnet eftersom TC Elektroniks i sig är ett så väletablerat varumärke redan.

Annars så har de ju redan en masa bra produkter som de kan packa om och höja sin top of the line när det kommer till Behringers egna sortiment.

Frågan är bara om vi konsumenter kommer tappa intresse för de finare produkterna eller om vi kommer tycka att Behringer numera även är ett alternativ för finsmakaren. De har ju länge varit ett prisvärt alternativ för dem som vill ha billigare utrustning, så vi får se om TC.s kunder följer med till Behringer eller om de byter tillverkare.

Mest avgörande är nog om de kan hålla vettiga priser iofs.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Risken är väl den att de börjar sälja Behringer kvalitet under namnet TC Electronic. Jag kommer i alla fall vara ganska skeptisk till alla nya produkter. Inte för att jag tycker att de låter dåligt utan för att de inte håller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken är väl den att de börjar sälja Behringer kvalitet under namnet TC Electronic.
Tvärtom skulle jag säga. MIDAS har inte sänkt sin kvalitet p.g.a. ägarbytet.

Behringer-märket hamnade på den enklare versionen av MIDAS-utvecklade M32, inte tvärtom. Precis som det finns Behringer-maskiner idag med teknik från Klark och MIDAS kommer det säkert att finnas prylar med TC Helicon-teknik också.

Det är inte ens ett år sedan TC köpte upp Lab.gruppen/Lake och min spontana tanke är att det nog var de som MUSIC var ute efter också. De har jobbat hårt på PA-sidan men högtalarprocessorer och slutsteg har inte varit deras starka kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, fuck.

Jag måste säga att jag gillar många saker Behringer släppt, men byggkvaliteten är bedrövlig. Får hoppas att ägaren är det enda som förändras.

Risken är väl den att de börjar sälja Behringer kvalitet under namnet TC Electronic. Jag kommer i alla fall vara ganska skeptisk till alla nya produkter. Inte för att jag tycker att de låter dåligt utan för att de inte håller.

I second that. Får hoppas på det bästa, TC ligger mig annars väldigt varmt om hjärtat. Även om Behringer kan göra en del riktigt trevliga prylar (om man letar), så är ljudet i princip aldrig särskilt rent, särskilt inte i diskanten och lågmidden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...