Pingpong Posted April 15, 2005 Posted April 15, 2005 * LÅTNAMN: Torn (And Heart) * ARTIST/GRUPP: Pelle Ramberg * GENRE: Pop * LÅTLÄNGD: 2:16 * KOMPOSITÖR: Nathalie Imbruglia * PRODUCENT: Pelle Ramberg * EV. MEDVERKANDE: - * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: Mp3 * STORLEK: 5.21mb * STATUS: Skiss * LÅTLÄNK: http://gah.se/~pelle/
karl Posted April 15, 2005 Posted April 15, 2005 Lite för mycket mainstream för min smak,,,,men det låter ju helt OK så inget att klaga på rent inspelningstekniskt....introt funkar och skapar lite spänning men den försvinner i versen.... Edit: Bara min högst personliga uppfattning
equality Posted April 15, 2005 Posted April 15, 2005 Man får inte lägga upp covers här. Studio forum måste då betala STIM-pengar. Sorry guys! Låter ju proffsigt annars... 😄
Nossloh Posted April 16, 2005 Posted April 16, 2005 Jag tycker att "bilden av allt" är roligare att lyssna på. Den låter 80-tal. Lite kort iofs. Imbruglia låtarna låter kanon, men just coverlåtar känns tyvärr mest som skåpmat men ni har ändå lyckats bra. Mainstream på hög niva mao. Nu återstår bara arbetet med att komma på nya låtar, både arrangemanget, sången och gitarren har ni klarat av galant.
Fredrikmo Posted April 16, 2005 Posted April 16, 2005 Man får inte lägga upp covers här. Studio forum måste då betala STIM-pengar.Sorry guys! Låter ju proffsigt annars... 🙂 Men låten "ligger" väl inte här, den är väl HELT länkad till en annan sida, eller?
Fredrikmo Posted April 16, 2005 Posted April 16, 2005 Ja...både bra och "sådär": originallåtens lilla originalitet har försvunnit utan att ni har lagt in någon egen personlighet, vad jag kan höra -- men det är ju fint gjort! Jag gillar kombinationen av "pojk/flickröst".
speed-focus Posted April 16, 2005 Posted April 16, 2005 jag har för mig att det var någon av de där 80-tals-danskorna som gjorde och skrev den först.
Recommended Posts