Jump to content
Annons

Hauptverk Pipe Organ


kkj

Recommended Posts

Annons

Håller på att tanka ned pluggen o se.. Jag tror den ska funka som vilken annan plugg som helst.. Vilken version av CB har du och ligger din dator på rekommenderad nivå?

Edit: Har nu laddat ned och installerat gratisversionen och det funkade smärtfritt.. Får du problem redan här kanske du får installera om pluggen och kolla vilka sökvägar som programmet föreslår.. Den hittade inte VST mappen automatiskt när jag installerade den så här kan vara en fallgrop om du var för snabb på avtryckarfingret, däremot är det ganska enkelt att lägga till den nya sökvägen inifrån Cubase + omstart av CB om detta händer.

Funktionellt verkar den använda någon form av Re-Wire teknik som utvecklades av propellerheads (för Reason)

Vad som händer är att Hauptwerk ska startas i Stand-alone läge ( d.v.s fristående från Cubase) och sedan starta Cubase och använda pluggen "Haptwerk VST-link" inifrån Cubase ( du laddar den som en plugg från plugg-listan i Cubase alltså).. Det var en hel del inställningar att göra och jag skummade bara igenom dem lite snabbt så du får försöka på egen hand att ställa in dessa efter dina förutsättningar, dator och hårdvara...

Det borde vara ganska smärtfritt förutsatt att dina dator och ljudkort klarar specifikationen.

Lycka till

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Fick igång HW i vad som då är stand-alone.Tog en midifil och det fungerade. Ingen reverb? låter kort (eller torrt)

Noterade att det var en del inställningar. Men vad jag kan se kopplar jag samtidigt bort kontakten med ljudbiblioteket (Kontakt4) och sedan kommer jag inte tillbaka ingen (mitt eget minne!)

Redigerat av kkj
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...