Jump to content
Annons

Lakrits ninja


hammagrella

Recommended Posts

fortsättning från den här tråden

Signert 

Postat: 11 April 2005, 23:16

Alltså den här: 😆

Jag menar, hur ofta känner man att man måste uttrycka "jag är en ninja"?

Jag tycker smileyn lite grann liknar en laktris-nogger...... 🙂

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hur uttalar ni laktris förresten? Jag brukar säga laaakris medans en del människor envisas med att säga "lacktriss" så som en klämkäck Sven Jerring. Vad tycker ni?

Rätt så off topic, men whateheck, det var vi ju redan från början..... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur uttalar ni laktris förresten? Jag brukar säga laaakris medans en del människor envisas med att säga "lacktriss" så som en klämkäck Sven Jerring. Vad tycker ni?

Rätt så off topic, men whateheck, det var vi ju redan från början..... 😄

Lack-riss. Jag är skåning. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lack-riss, naturligtvis! Laakriis är ju ett 08-påfund men det är ingen fara. Ett par timmar hos en talpedagog och man har jobbat bort det nästan helt!

Jag tror smileyn betyder "nyvaken". Ser Ni inte att smileyn tittar ut genom persienner?!

Redigerat av wonderboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ni ju helt ute och snurrar. Det är ju helt klart en snubbe som tittar in i din lägenhet genom brevinkastet.

Men jag har ju inget brevinkast, jag har ett postfack ute i trappuppgången. Då krävs det allt en NINJA som kan SÅGA upp ett brevinkast med sitt svärd!

Då kanske han tittar ut genom ditt postfack? För att sedan flyga ut och döda dig när du ska hämta posten? 🙂

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur uttalar ni laktris förresten? Jag brukar säga laaakris medans en del människor envisas med att säga "lacktriss" så som en klämkäck Sven Jerring. Vad tycker ni?

Rätt så off topic, men whateheck, det var vi ju redan från början..... 🙂

det ska naturligtvis uttalas "laaakriss", allt annat är bara att betrakta som tecken på obildning.

Redigerat av Itzhak
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ni ju helt ute och snurrar. Det är ju helt klart en snubbe som tittar in i din lägenhet genom brevinkastet.

Men jag har ju inget brevinkast, jag har ett postfack ute i trappuppgången. Då krävs det allt en NINJA som kan SÅGA upp ett brevinkast med sitt svärd!

Då kanske han tittar ut genom ditt postfack? För att sedan flyga ut och döda dig när du ska hämta posten? 🙂

😉

Åh nej. Ninjas i brevlådan. Hur ska jag nu våga kolla posten? Hoppas han äter reklam.

Om han äter reklam, skicka hem honom till mig i så fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

det ska naturligtvis uttalas "laaakriss", allt annat är bara att betrackta som tecken på obildning.

Apropå "obildning", hur stavar Du till "betrakta", Ishtak lille? :rolleyes:

ja, det var dåligt av mig. men nu var det uttal det handlade om (fast du uppenbarligen missade det) och inte en förflugen bokstav när man under tjänstetid smiter in på studio.se.

edit; jag korrigerar direkt så du inte behöver få ont i ögonen igen...

Redigerat av Itzhak
Link to comment
Dela på andra sajter

det ska naturligtvis uttalas "laaakriss", allt annat är bara att betrackta som tecken på obildning.

Apropå "obildning", hur stavar Du till "betrakta", Ishtak lille? :rolleyes:

ja, det var dåligt av mig. men nu var det uttal det handlade om (fast du uppenbarligen missade det) och inte en förflugen bokstav när man under tjänstetid smiter in på studio.se.

edit; jag korrigerar direkt så du inte behöver få ont i ögonen igen...

Ture till Göte:

- "Va i helskotta, köper du en kaaaaaaaga för åtta o tretti'... e du helt nöffed?!?"

- "Men du köpte ju två kaffe för fyra o femton...?"

- "De hör ente hit!"

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ture till Göte:

- "Va i helskotta, köper du en kaaaaaaaga för åtta o tretti'... e du helt nöffed?!?"

- "Men du köpte ju två kaffe för fyra o femton...?"

- "De hör ente hit!"

😉

Gött, Hackeman! Jag är ofta på Österlen på somrarna och uppskattar verkligen denna humor!

Ni som säger "Laak-riis", säger Ni "kex" med k-ljud eller så som det skall uttalas? Hur säger Ni "kiosk"? Säger Ni det exakt som det stavas eller med det "sj"-liknande ljudet?

Förresten tror jag att smileyn betyder: "Get your hands up, Motherfucker! Gimme all your goddamn money!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...