Jump to content
Annons

Kurslitteraturen i Piteå


chdani

Recommended Posts

Hej!

Jag studerar ljudteknik just nu men inte på den mycket omtalade Piteå-utbildningen tyvärr. Tänkte att man kanske kunde ta en titt på litteraturen iallafall även om man inte får allt det andra. Förmodligen finns någon slags standardlitteratur.

Så ni som har gått i Piteå, kan ni nämna de böcker nu har använt er av när ni pluggade?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är det inom något speciellt område du tänker? Kan nämna några som jag kommer på bara sådär.

Sound and recording (Francis Rumsey och Tim McCormick)

Master Handbook of Acoustics (F. Alton Everest och Ken Pohlmann)

The Recording Engineer's Handbook (Bobby Owsinski)

The Mixing Engineer's Handbook (Bobby Owsinski)

Jakten på det perfekta PA-ljudet (Hans Nicklasson)

Har mycket olika böcker och kompendium/artiklar från diverse ställen i olika kurser men dessa är väl de som känns rätt allmänna och återkommer mer eller mindre genom utbildningens gång.

Redigerat av Knicken
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag är intresserad av att veta alla böcker som man går igenom av den anledningen att jag vill har lite koll på vad man lär sig där. Själv kom jag inte in på den utbildningen utan går en annan i Stockholm och tänkte att det här var ett sätt att jämna ut det lite grann kompetensmässigt.

Inget slår att vara någonstans och läsa med lärare i 5 år och inget annat kan ge den cred man får därifrån så klart.

Redigerat av chdani
Link to comment
Dela på andra sajter

Här hittar du alla kurser inom kandidatprogrammet: https://webapp.ltu.se/epok/public/utbildningsplan/viewPublicUtbildningsplan.htm?selectedAntagTermin=180&viewType=lasordning&selectedLasar=180&locale=sv&programId=59&utkast=false

Om du trycker på länkarna i vänsterkant får du information om kurserna samt litteraturen.

Google is your friend.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...