Jump to content
Annons

Editering av vst instrument


freddryer

Recommended Posts

Tjena!Jag sitter en hel del med FLStudio så det är egentligen konstigt att jag inte tagit reda på detta tidigare...Men nu till frågan...Hur gör man för att "spela in" de ändringar man gör med sina mjukvarusyntar(vst, ej FLs egna). Ett klassiskt exempel : Vill höja och sänka cutoff filtret på min V-Station. Hur gör jag för att få dessa ändringar inspelade.

Med FLs egna effekter och instument går ju detta att göra enkelt via edit events men går det att göra likadant med VST instrument??

tack på förhand

//viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 månader senare...
  • 5 månader senare...
det är bra att trycka på rec, play och sen vrida på ratten precis som du vill 🙂.... busenkelt!

Nope.. Inte på vst instrument. Där är det helt anourlunda.

Hmm varför tar folk upp gamla tråddar? Jag blir generad av att jag kunde så lirte då 😄

Redigerat av xdjs
Link to comment
Dela på andra sajter

det är bra att trycka på rec, play och sen vrida på ratten precis som du vill :rolleyes:.... busenkelt!

Nope.. Inte på vst instrument. Där är det helt anourlunda.

Hmm varför tar folk upp gamla tråddar? Jag blir generad av att jag kunde så lirte då 😄

Jo det funkar faktiskt (på de flesta vst:er jag har) att köra en enkel FL-automatisering. Om detta nu inte skulle funka får man ju automatisera det i FL'

s egna sampler eller lägga in de effekterna man vill ha i en fx kanal och automatisera dem därifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...