Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Är det nĂ„gon hĂ€r pĂ„ forumet som har reggat sig pĂ„ demoradio.se? Som musiker och artist vill man ju synas och höras sĂ„ mycket som möjligt, dĂ„ ser jag demoradio som ett bra stĂ€lle att synas pĂ„ (som ett komplement till forum.studio förstĂ„s 😼 ). Problemet Ă€r bara att det kostar 559:- att registrera ett band/artist dĂ€r, frĂ„gan Ă€r om det Ă€r vĂ€rt det?

Är det nĂ„gon hĂ€r pĂ„ forumet som reggat sig dĂ€r, och har du/ni i sĂ„ fall goda erfarenheter frĂ„n siten?

The Mr... 🙁

Edit: Stavfel

Redigerat av The Mr
Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat

Det Àr vÀl knappast nÄgon som kan ha hunnit med att fÄ ordentlig feedback eftersom siten Àr sÄpass ny som den Àr.

Men jag tycker iaf den verkar seriös, lÀtt den ledande demosidan just nu.

Stort plus med att dom Àr stimanknutna och att man kan köpa lÄtar dÀr som artisten fÄr betalt för.

/Micke

Postat

Jag fĂ„r vĂ€l bli testpilot för studioforum i sĂ„ fall. Ska samla tankarna en stund till, sen köper jag nog mig ett medlemsskap, det Ă€r ju 30% rabatt nu 😼

Dah Mistah 🙁

Postat

Registrerade mej som anvÀndare och den verkar riktigt bra, den dÀr sidan. Olika radiokanaler, betygsÀttning, bandpresentation, stim, kortbetalning för lÄtar osv.. Kom igen nu Mr =)

Postat

Ok, nu Ă€r jag medlem. Vi fĂ„r vĂ€l se vad det leder till... 560:- fattigare 🙁

The Mr... 😼

Postat
Ok, nu Ă€r jag medlem. Vi fĂ„r vĂ€l se vad det leder till... 560:- fattigare 😎

The Mr... 🙂

Lycka till!

och skriv gĂ€rna hur du upplever sidan 🙂

/Micke

Postat

GÄr faktiskt i samma tankar...

SÄ jag anser att eftersom nu Mr Àr dÀr sÄ kan vi ju "krÀva" som

medlemar i forum och MrÂŽs "polare" 🙂 att han gör en liten utvĂ€rdering

av Demoradio.se inom kort 😎

Postat

Det var en sida jag aldrig sett förr :-)

Ska regga mig som lyssnare och kolla upp, verkar sjysst.

Postat
GÄr faktiskt i samma tankar...

SÄ jag anser att eftersom nu Mr Àr dÀr sÄ kan vi ju "krÀva" som

medlemar i forum och MrÂŽs "polare" 🙂 att han gör en liten utvĂ€rdering

av Demoradio.se inom kort 😛

Jag vĂ€grar 😎

TĂ€nker inte berĂ€tta nĂ„got alls... 🙂

Eller... ok, hitills sÄ verkar det schysst. Enkelt att ladda upp lÄtar, snabb server. Bra grundtanke, de har massor av kontakter osv... Jag skriver mer nÀr jag vet mer.

PS. Om nĂ„gon skriver nĂ„got dĂ„ligt om mina lĂ„tar pĂ„ den sidan, sĂ„ Ă€r det ingen bra sida. 😄 DS.

The Mrs... 🙂

Postat (redigerat)

FY SATAN va dÄlig ljudkvalitet dom körde med. LÄter riktigt illa med deras radio... det gjorde inget bra intryck pÄ mig iaf. LÄter som real audio gjorde pÄ modemtiden. StÄr inte heller vilken artist som spelas i radion.

Redigerat av Arete
Postat

Tycker ocksÄ sajten ser helschysst ut, men en knÀck-frÄga Àr vÀl hur dom marknadsför sig - hur mÄnga besökare har dom per dag, vad Àr mÄlsÀttningen, var annonserar dom nÄgonstans osv.

Jag hade sjĂ€lv ALDRIG hört talas om sajten nĂ€r jag fick tipset hĂ€r, undrar om det Ă€r nĂ„gra vanliga music-lovers som kĂ€nner till den, och inte bara studionördar som vi.... 😎 Om inte sĂ„ Ă€r det nog mest inbördes beundran, om ens det. Ärligt talat, hur mĂ„nga av er hĂ€r kommer att gĂ„ in pĂ„ den sidan och LETA efter musik..?

Postat (redigerat)

HÄller meŽre Hamma. Men eftersom det kostar att regga sig sÄ kan jag tÀnka mig att det ligger i deras intresse att marknadsföra sin sajt (demoradio.se alltsÄ). Sedan nÀr det gÀller vi musikkompositörer och marknadsföring av vÄran musik sÄ Àr det nog vettigt att lÀgga ut krokarna pÄ olika stÀllen runt om pÄ The internet....mÄnga bÀckar smÄ.

mina fem ören....

😎

Redigerat av Grahn
Postat

Skulle dom gjort det vettigt sÄ hade dom fixat sÀndningar via shoutcast istÀllet, dÄ hade vem som helst kunnat lyssna var som helst. Att försöka köra en radio i enbart deras egen spelare kÀnns ganska dumt, vem sÀtter sig i skolan/pÄ jobbet/hemma och poppar upp deras spelare för att lyssna pÄ musik i dÄlig kvalitet? Inte jag iaf..

Postat
FY SATAN va dÄlig ljudkvalitet dom körde med. LÄter riktigt illa med deras radio... det gjorde inget bra intryck pÄ mig iaf. LÄter som real audio gjorde pÄ modemtiden. StÄr inte heller vilken artist som spelas i radion.

Det Àr ju för att man ska köpa lÄtarna för att fÄ dom i full kvalité.

Det du fÄr höra pÄ dÀr Àr endast smakprov ..

/Micke

Postat

HÄller faktiskt med om ljudkvaliteten...Kunde varit bÀttre, Àven info om spelande artist kunde varit bÀttre....

HÄller pÄ att kolla genom avtal, faq osv...

Återkommer 😎

Postat

LÄter som en ganska dum idé. Sveriges radio kör med högre kvalitet pÄ sina sÀndningar (Àven dom pÄ internet), och dÀr Àr det kommersiella artister. Ska man marknadsföra osignade artister sÄ mÄste man (iaf i mitt tycke) ocksÄ visa att de har samma ljudkvalitet som "riktiga" artister, inte köra ut det i skrÀpkvalitet sÄ det verkligen lÄter B-musik. Det lockar inte mig iaf..

Men funkar det sÄ funkar det, lycka till för er som hoppar pÄ den hÀr sidan. Jag kommer dock att hÄlla mig dÀrifrÄn.

Postat

Det Àr ju för att man ska köpa lÄtarna för att fÄ dom i full kvalité.

Det du fÄr höra pÄ dÀr Àr endast smakprov ..

/Micke

Hm.. tjaa.. Demoradio har valt att anvÀnda M$,s teknik med strömmande .WMA och visst Àr vÀl 48 Kb/S lite vÀl snÄlt.. Hade dom valt 96 Kb/S hade det varit i nÀrheten av 128 Kb/S mp3 fil i alla fall. Jag tror ÀndÄ att dom tÀnkt rÀtt dÄ Windows Àr en vanligare plattform Àn t.ex *nix/nux. Jag jobbar ju sjÀlv med M$ platform för Streaming media 9 format sÄ jag tycker gott att dom kunde koda in bÄde 48 och 96 Kb/s i samma fil.. SÄ gör i alla fall jag för att sÄvÀl (dom fÄ) modemanvÀndare som bredbandsanvÀndare ska kunna njuta av musiken.

Shoutcast hade nog krÄnglat till det en del för anvÀndarna kan jag tÀnka.

Men...Demoradio verkar kunna bli ett slags Lunar-community för musiklovers och osignade band.. Vi fÄr hoppas att inte profiten styr allt för mycket över Demoradio och att merparten av stÄlarna för nertankade lÄtar gÄr till musikern och vidareutveckling av siten, dÄ har Demoradio helt solklart framtiden för sig..

Synnerligen lovande alternativ mĂ„ jag sĂ€ga. 😎

TÀnkte betala och tanka hem en lÄt för att testa och dÄ kan det ju lika gÀrna fÄ bli The Mr,s lÄt.. Men jag hittar inte dig dÀr.. Vad har du för artistnamn pÄ Demoradio?

Jag vill se om det Àr en DRM fil eller om det Àr nÄt vettigt format etc..

Trevlig mÄndagkvÀll pÄ er nu!

Postat
LÄter som en ganska dum idé. Sveriges radio kör med högre kvalitet pÄ sina sÀndningar (Àven dom pÄ internet), och dÀr Àr det kommersiella artister. Ska man marknadsföra osignade artister sÄ mÄste man (iaf i mitt tycke) ocksÄ visa att de har samma ljudkvalitet som "riktiga" artister, inte köra ut det i skrÀpkvalitet sÄ det verkligen lÄter B-musik. Det lockar inte mig iaf..

Men funkar det sÄ funkar det, lycka till för er som hoppar pÄ den hÀr sidan. Jag kommer dock att hÄlla mig dÀrifrÄn.

Usch, gnĂ€lligare fĂ„r man leta efter.. 😆🙂

Man ska kanske inte jĂ€mnföra en sĂ„n hĂ€r sida med Sveriges Radio. 🙂

Jag tycker att det Àr en jÀkligt bra tanke.

Hela tiden undrat nĂ€r nĂ„n ska fĂ„ tummarna loss och göra en sĂ„n hĂ€r sida. 🙂

Postat

Ja idĂ©n Ă€r mycket bra, det Ă€r just dĂ€rför jag blir lite gnĂ€llig nĂ€r dom inte gĂ„r den dĂ€r sista biten och gör det "perfekt" đŸ˜Č

Postat (redigerat)
Ja idĂ©n Ă€r mycket bra, det Ă€r just dĂ€rför jag blir lite gnĂ€llig nĂ€r dom inte gĂ„r den dĂ€r sista biten och gör det "perfekt"  😳

Hoppas verkligen dom lÀgger ner lite energi pÄ att höja kvalitén pÄ ljudet. Det skulle faktiskt inte skada.

Redigerat av The Mr
Postat (redigerat)

GÄ gÀrna in och rösta pÄ mina lÄtar, ni har ju hört dem hÀr, sÄ ni vet hur de lÄter.

Rösta hÀr! klicka pÄ flik "musiken" och rösta...

OM jag fĂ„r tillrĂ€ckligt mĂ„nga (bra) röster, sĂ„ kommer min musik spelas i nĂ„gon av huvudkanalerna, dĂ„ kan jag verkligen berĂ€tta om det Ă€r en bra eller dĂ„lig site. 😳

Tack pÄ förhand!

/KM

Redigerat av The Mr
Postat
Ja idĂ©n Ă€r mycket bra, det Ă€r just dĂ€rför jag blir lite gnĂ€llig nĂ€r dom inte gĂ„r den dĂ€r sista biten och gör det "perfekt"  😕

Hoppas verkligen dom lÀgger ner lite energi pÄ att höja kvalitén pÄ ljudet. Det skulle faktiskt inte skada.

Se till att du skickar ett mail eller nÄt till dem o föreslÄr att de ska höja ljudkvalitén. De flesta brukar inte ge nÄgon feedback, och nÀr de inte vet vad folk vill sÄ lÀr de inte Àndra pÄ det heller.

/ Jacob

Postat
Ja idĂ©n Ă€r mycket bra, det Ă€r just dĂ€rför jag blir lite gnĂ€llig nĂ€r dom inte gĂ„r den dĂ€r sista biten och gör det "perfekt"  😕

Se till att du skickar ett mail eller nÄt till dem o föreslÄr att de ska höja ljudkvalitén. De flesta brukar inte ge nÄgon feedback, och nÀr de inte vet vad folk vill sÄ lÀr de inte Àndra pÄ det heller.

/ Jacob

Redan gjort...

Postat

Joo.. Nu har jag köpt din lĂ„t.. Hela 10 spĂ€nn. 😕 Lite smĂ„lurigt köpsystem dock.. Man skicka ett SMS med en kod som dyker upp pĂ„ min medlemssida pĂ„ demoradio.. Sen kör man reload pĂ„ sidan efter nĂ„ra sekunder och ser att man har fĂ„tt in krediter pĂ„ sin sida.. (man kan antagligen ladda upp en hel drös om man har spenderbyxorna pĂ„).. Sen gĂ„r man till den lĂ„t man vill köpa och klickar pĂ„ "köp" dĂ„ byts ikonen mot en "ladda hem" ikon i stĂ€llet...

I det hÀr fallet fick jag hem en feldöpt MP3 (ingen fileextension) lÄt med upplösningen 128 Kb/S.. Hmm..

Vet inte vad du laddade upp för nÄt The Mr men 128 Kb/s kÀnns lite snÄlt.. Skulle föredra minst 192 Kb/S i varjefall.. Eller som jag alltid brukar sÀga.. Helst en OGG fil oavsett att Dumma Dan tycker att filformatet Àr ute.. Hmm..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.