The Mr Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 (redigerat) Hej! Ăr det nĂ„gon hĂ€r pĂ„ forumet som har reggat sig pĂ„ demoradio.se? Som musiker och artist vill man ju synas och höras sĂ„ mycket som möjligt, dĂ„ ser jag demoradio som ett bra stĂ€lle att synas pĂ„ (som ett komplement till forum.studio förstĂ„s đź ). Problemet Ă€r bara att det kostar 559:- att registrera ett band/artist dĂ€r, frĂ„gan Ă€r om det Ă€r vĂ€rt det? Ăr det nĂ„gon hĂ€r pĂ„ forumet som reggat sig dĂ€r, och har du/ni i sĂ„ fall goda erfarenheter frĂ„n siten? The Mr... đ Edit: Stavfel Redigerat 11 april 2005 av The Mr
lavrell Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 Det Àr vÀl knappast nÄgon som kan ha hunnit med att fÄ ordentlig feedback eftersom siten Àr sÄpass ny som den Àr. Men jag tycker iaf den verkar seriös, lÀtt den ledande demosidan just nu. Stort plus med att dom Àr stimanknutna och att man kan köpa lÄtar dÀr som artisten fÄr betalt för. /Micke
The Mr Postat 11 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 11 april 2005 Jag fĂ„r vĂ€l bli testpilot för studioforum i sĂ„ fall. Ska samla tankarna en stund till, sen köper jag nog mig ett medlemsskap, det Ă€r ju 30% rabatt nu đź Dah Mistah đ
nurfen Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 Registrerade mej som anvÀndare och den verkar riktigt bra, den dÀr sidan. Olika radiokanaler, betygsÀttning, bandpresentation, stim, kortbetalning för lÄtar osv.. Kom igen nu Mr =)
The Mr Postat 11 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 11 april 2005 Kom igen nu Mr =) Hmmm, jobbar du för dem eller đ
nurfen Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 Hehe, jag Àr helnyfiken men jag mÄste köpa en preamp sÄ jag har inte rÄd.. =)
The Mr Postat 11 april 2005 TrÄdstartare Postat 11 april 2005 Köp mitt preamp för 560:- sÄ tjÀnar bÄda pÄ det:-)...
The Mr Postat 11 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 11 april 2005 Ok, nu Ă€r jag medlem. Vi fĂ„r vĂ€l se vad det leder till... 560:- fattigare đ The Mr... đź
lavrell Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 Ok, nu Ă€r jag medlem. Vi fĂ„r vĂ€l se vad det leder till... 560:- fattigare đ The Mr... đ Lycka till! och skriv gĂ€rna hur du upplever sidan đ /Micke
Twilight_Zound Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 GĂ„r faktiskt i samma tankar... SĂ„ jag anser att eftersom nu Mr Ă€r dĂ€r sĂ„ kan vi ju "krĂ€va" som medlemar i forum och MrÂŽs "polare" đ att han gör en liten utvĂ€rdering av Demoradio.se inom kort đ
Arete Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 Det var en sida jag aldrig sett förr :-) Ska regga mig som lyssnare och kolla upp, verkar sjysst.
The Mr Postat 11 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 11 april 2005 GĂ„r faktiskt i samma tankar... SĂ„ jag anser att eftersom nu Mr Ă€r dĂ€r sĂ„ kan vi ju "krĂ€va" som medlemar i forum och MrÂŽs "polare" đ att han gör en liten utvĂ€rdering av Demoradio.se inom kort đ Jag vĂ€grar đ TĂ€nker inte berĂ€tta nĂ„got alls... đ Eller... ok, hitills sĂ„ verkar det schysst. Enkelt att ladda upp lĂ„tar, snabb server. Bra grundtanke, de har massor av kontakter osv... Jag skriver mer nĂ€r jag vet mer. PS. Om nĂ„gon skriver nĂ„got dĂ„ligt om mina lĂ„tar pĂ„ den sidan, sĂ„ Ă€r det ingen bra sida. đ DS. The Mrs... đ
Arete Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 (redigerat) FY SATAN va dÄlig ljudkvalitet dom körde med. LÄter riktigt illa med deras radio... det gjorde inget bra intryck pÄ mig iaf. LÄter som real audio gjorde pÄ modemtiden. StÄr inte heller vilken artist som spelas i radion. Redigerat 11 april 2005 av Arete
hammagrella Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 Tycker ocksĂ„ sajten ser helschysst ut, men en knĂ€ck-frĂ„ga Ă€r vĂ€l hur dom marknadsför sig - hur mĂ„nga besökare har dom per dag, vad Ă€r mĂ„lsĂ€ttningen, var annonserar dom nĂ„gonstans osv. Jag hade sjĂ€lv ALDRIG hört talas om sajten nĂ€r jag fick tipset hĂ€r, undrar om det Ă€r nĂ„gra vanliga music-lovers som kĂ€nner till den, och inte bara studionördar som vi.... đ Om inte sĂ„ Ă€r det nog mest inbördes beundran, om ens det. Ărligt talat, hur mĂ„nga av er hĂ€r kommer att gĂ„ in pĂ„ den sidan och LETA efter musik..?
Neosus Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 (redigerat) HĂ„ller meÂŽre Hamma. Men eftersom det kostar att regga sig sĂ„ kan jag tĂ€nka mig att det ligger i deras intresse att marknadsföra sin sajt (demoradio.se alltsĂ„). Sedan nĂ€r det gĂ€ller vi musikkompositörer och marknadsföring av vĂ„ran musik sĂ„ Ă€r det nog vettigt att lĂ€gga ut krokarna pĂ„ olika stĂ€llen runt om pĂ„ The internet....mĂ„nga bĂ€ckar smĂ„. mina fem ören.... đ Redigerat 11 april 2005 av Grahn
Arete Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 Skulle dom gjort det vettigt sÄ hade dom fixat sÀndningar via shoutcast istÀllet, dÄ hade vem som helst kunnat lyssna var som helst. Att försöka köra en radio i enbart deras egen spelare kÀnns ganska dumt, vem sÀtter sig i skolan/pÄ jobbet/hemma och poppar upp deras spelare för att lyssna pÄ musik i dÄlig kvalitet? Inte jag iaf..
lavrell Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 FY SATAN va dÄlig ljudkvalitet dom körde med. LÄter riktigt illa med deras radio... det gjorde inget bra intryck pÄ mig iaf. LÄter som real audio gjorde pÄ modemtiden. StÄr inte heller vilken artist som spelas i radion. Det Àr ju för att man ska köpa lÄtarna för att fÄ dom i full kvalité. Det du fÄr höra pÄ dÀr Àr endast smakprov .. /Micke
Twilight_Zound Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 HĂ„ller faktiskt med om ljudkvaliteten...Kunde varit bĂ€ttre, Ă€ven info om spelande artist kunde varit bĂ€ttre.... HĂ„ller pĂ„ att kolla genom avtal, faq osv... Ă terkommer đ
Arete Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 LÄter som en ganska dum idé. Sveriges radio kör med högre kvalitet pÄ sina sÀndningar (Àven dom pÄ internet), och dÀr Àr det kommersiella artister. Ska man marknadsföra osignade artister sÄ mÄste man (iaf i mitt tycke) ocksÄ visa att de har samma ljudkvalitet som "riktiga" artister, inte köra ut det i skrÀpkvalitet sÄ det verkligen lÄter B-musik. Det lockar inte mig iaf.. Men funkar det sÄ funkar det, lycka till för er som hoppar pÄ den hÀr sidan. Jag kommer dock att hÄlla mig dÀrifrÄn.
hegobald Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 FY SATAN va dĂ„lig ljudkvalitet dom körde med. LĂ„ter riktigt illa med deras radio... det gjorde inget bra intryck pĂ„ mig iaf. LĂ„ter som real audio gjorde pĂ„ modemtiden. StĂ„r inte heller vilken artist som spelas i radion. Det Ă€r ju för att man ska köpa lĂ„tarna för att fĂ„ dom i full kvalitĂ©. Det du fĂ„r höra pĂ„ dĂ€r Ă€r endast smakprov .. /Micke Hm.. tjaa.. Demoradio har valt att anvĂ€nda M$,s teknik med strömmande .WMA och visst Ă€r vĂ€l 48 Kb/S lite vĂ€l snĂ„lt.. Hade dom valt 96 Kb/S hade det varit i nĂ€rheten av 128 Kb/S mp3 fil i alla fall. Jag tror Ă€ndĂ„ att dom tĂ€nkt rĂ€tt dĂ„ Windows Ă€r en vanligare plattform Ă€n t.ex *nix/nux. Jag jobbar ju sjĂ€lv med M$ platform för Streaming media 9 format sĂ„ jag tycker gott att dom kunde koda in bĂ„de 48 och 96 Kb/s i samma fil.. SĂ„ gör i alla fall jag för att sĂ„vĂ€l (dom fĂ„) modemanvĂ€ndare som bredbandsanvĂ€ndare ska kunna njuta av musiken. Shoutcast hade nog krĂ„nglat till det en del för anvĂ€ndarna kan jag tĂ€nka. Men...Demoradio verkar kunna bli ett slags Lunar-community för musiklovers och osignade band.. Vi fĂ„r hoppas att inte profiten styr allt för mycket över Demoradio och att merparten av stĂ„larna för nertankade lĂ„tar gĂ„r till musikern och vidareutveckling av siten, dĂ„ har Demoradio helt solklart framtiden för sig.. Synnerligen lovande alternativ mĂ„ jag sĂ€ga. đ TĂ€nkte betala och tanka hem en lĂ„t för att testa och dĂ„ kan det ju lika gĂ€rna fĂ„ bli The Mr,s lĂ„t.. Men jag hittar inte dig dĂ€r.. Vad har du för artistnamn pĂ„ Demoradio? Jag vill se om det Ă€r en DRM fil eller om det Ă€r nĂ„t vettigt format etc.. Trevlig mĂ„ndagkvĂ€ll pĂ„ er nu!
Tokas Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 LĂ„ter som en ganska dum idĂ©. Sveriges radio kör med högre kvalitet pĂ„ sina sĂ€ndningar (Ă€ven dom pĂ„ internet), och dĂ€r Ă€r det kommersiella artister. Ska man marknadsföra osignade artister sĂ„ mĂ„ste man (iaf i mitt tycke) ocksĂ„ visa att de har samma ljudkvalitet som "riktiga" artister, inte köra ut det i skrĂ€pkvalitet sĂ„ det verkligen lĂ„ter B-musik. Det lockar inte mig iaf.. Men funkar det sĂ„ funkar det, lycka till för er som hoppar pĂ„ den hĂ€r sidan. Jag kommer dock att hĂ„lla mig dĂ€rifrĂ„n. Usch, gnĂ€lligare fĂ„r man leta efter.. đđ Man ska kanske inte jĂ€mnföra en sĂ„n hĂ€r sida med Sveriges Radio. đ Jag tycker att det Ă€r en jĂ€kligt bra tanke. Hela tiden undrat nĂ€r nĂ„n ska fĂ„ tummarna loss och göra en sĂ„n hĂ€r sida. đ
Arete Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 Ja idĂ©n Ă€r mycket bra, det Ă€r just dĂ€rför jag blir lite gnĂ€llig nĂ€r dom inte gĂ„r den dĂ€r sista biten och gör det "perfekt" đČ
The Mr Postat 12 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 12 april 2005 (redigerat) Ja idĂ©n Ă€r mycket bra, det Ă€r just dĂ€rför jag blir lite gnĂ€llig nĂ€r dom inte gĂ„r den dĂ€r sista biten och gör det "perfekt" đł Hoppas verkligen dom lĂ€gger ner lite energi pĂ„ att höja kvalitĂ©n pĂ„ ljudet. Det skulle faktiskt inte skada. Redigerat 12 april 2005 av The Mr
The Mr Postat 12 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 12 april 2005 (redigerat) GĂ„ gĂ€rna in och rösta pĂ„ mina lĂ„tar, ni har ju hört dem hĂ€r, sĂ„ ni vet hur de lĂ„ter. Rösta hĂ€r! klicka pĂ„ flik "musiken" och rösta... OM jag fĂ„r tillrĂ€ckligt mĂ„nga (bra) röster, sĂ„ kommer min musik spelas i nĂ„gon av huvudkanalerna, dĂ„ kan jag verkligen berĂ€tta om det Ă€r en bra eller dĂ„lig site. đł Tack pĂ„ förhand! /KM Redigerat 12 april 2005 av The Mr
The Mr Postat 12 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 12 april 2005 Röstade hejvilt đ Ha ha ha! đ Tackar!
Holmqvist Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Ja idĂ©n Ă€r mycket bra, det Ă€r just dĂ€rför jag blir lite gnĂ€llig nĂ€r dom inte gĂ„r den dĂ€r sista biten och gör det "perfekt" đ Hoppas verkligen dom lĂ€gger ner lite energi pĂ„ att höja kvalitĂ©n pĂ„ ljudet. Det skulle faktiskt inte skada. Se till att du skickar ett mail eller nĂ„t till dem o föreslĂ„r att de ska höja ljudkvalitĂ©n. De flesta brukar inte ge nĂ„gon feedback, och nĂ€r de inte vet vad folk vill sĂ„ lĂ€r de inte Ă€ndra pĂ„ det heller. / Jacob
The Mr Postat 12 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 12 april 2005 Ja idĂ©n Ă€r mycket bra, det Ă€r just dĂ€rför jag blir lite gnĂ€llig nĂ€r dom inte gĂ„r den dĂ€r sista biten och gör det "perfekt" đ Hoppas verkligen dom lĂ€gger ner lite energi pĂ„ att höja kvalitĂ©n pĂ„ ljudet. Det skulle faktiskt inte skada. Se till att du skickar ett mail eller nĂ„t till dem o föreslĂ„r att de ska höja ljudkvalitĂ©n. De flesta brukar inte ge nĂ„gon feedback, och nĂ€r de inte vet vad folk vill sĂ„ lĂ€r de inte Ă€ndra pĂ„ det heller. / Jacob Redan gjort...
hegobald Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Joo.. Nu har jag köpt din lĂ„t.. Hela 10 spĂ€nn. đ Lite smĂ„lurigt köpsystem dock.. Man skicka ett SMS med en kod som dyker upp pĂ„ min medlemssida pĂ„ demoradio.. Sen kör man reload pĂ„ sidan efter nĂ„ra sekunder och ser att man har fĂ„tt in krediter pĂ„ sin sida.. (man kan antagligen ladda upp en hel drös om man har spenderbyxorna pĂ„).. Sen gĂ„r man till den lĂ„t man vill köpa och klickar pĂ„ "köp" dĂ„ byts ikonen mot en "ladda hem" ikon i stĂ€llet... I det hĂ€r fallet fick jag hem en feldöpt MP3 (ingen fileextension) lĂ„t med upplösningen 128 Kb/S.. Hmm.. Vet inte vad du laddade upp för nĂ„t The Mr men 128 Kb/s kĂ€nns lite snĂ„lt.. Skulle föredra minst 192 Kb/S i varjefall.. Eller som jag alltid brukar sĂ€ga.. Helst en OGG fil oavsett att Dumma Dan tycker att filformatet Ă€r ute.. Hmm..
Plus o Minus Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 detta Àr ett totalt fiasko till site om man jÀmför den med tidigare designen och leverans som den erbjöd. nae, tacka vet jag p3! ///minus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.