Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

tjena alla har precis gjort klar en lÄt och nÀr leaden kommer in sÄ har jag lagt ett high pass filter pÄ den, ljudet frÄn början Àr knastrigt men efter jag lagt upp lÄten pÄ soundcloud sÄ lÄter det Ät helvete nÄgon som har nÄgon idé pÄ nÄgon lösning?

har kört den i itunes m.m men dÀr lÄter det perfekt!

Redigerat av maoto
Annons
Postat

Soundcloud Àr ju nÄn sorts mp3, det brukar höras kanske mest i diskanten.

Jag tyckte inte det sÄ j-a dÄligt alls. Fina melodier mot slutet.

Om du lÀgger ut orginal WAV-fil tex via dropbox sÄ kan ju de som fattar sÄn hÀr musik bÀttre Àn mig sÀga om de hör nÄn skillnad.

Om man tĂ€nker sig den hĂ€r pĂ„ ett dansgolv tycker nog jag att första breaket kommer för tidigt. Dansarna kommer kanske av sig
.

Postat (redigerat)

Hej!

En waw-fil spelar 1411bits/sekund

Mp3 finns ju i olika format - jag brukar anvÀnda 256kbit/s alltsÄ ca 18% av vad waw-filen spelar.

VÀnder man pÄ matematiken spelar mp3 82% sÀmre upplösning Àn waw

Soundcloud anvÀnder 128mbit/sek streaming audio har jag ett svagt minne av - alltsÄ ca 9% av vad waw-filen presterar - om man vÀnder pÄ matematiken - 91% sÀmre upplösning!

Med vÀnlig hÀlsning Henric

Redigerat av Henric Svensson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.