Jump to content
Annons

Musikvideo i skåne?


illerrre

Recommended Posts

Annons

Dels har jag brist på vänner att hjälpa mig och dels vill jag ha ett så proffsigt resultat som möjligt. Jag hade gärna gjort allt i min musik själv, men det finns bara så mycket tid man kan använda sig av och jag föredrar hellre att lägga ner den tid som finns på att utveckla sång, text och skapa nya låtar. Allt för att slutresultatet ska bli så bra som möjligt 🙂

Redigerat av illerrre
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår! Hoppas du hittar något :-) Kan vara en ide o höra av sig till gymnasier också, brukar finnas estet-elever som hela tiden gör någon form av projekt. Skolorna har oftast bra utrustning. Min personliga erfarenhet är att man ska höra av sig till både lärare och elev, då ökar chansen för att det ska bli något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ändå kommer anlita ett professionellt företag för en video som kostar och ser ut därefter, kommer dom ju kunna åka ner till Skåne (om du/ni inte vill/kan åka dit dom är).

Det jag menar är, hitta ett företag som har det du är ute efter resultatmässigt, inte som ligger där det passar bäst geografiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Kolla på voodo forum där finns det nog en bra chans att få kontakt med både proffs och amatörer på tillräckligt hög nivå.

Kolla även hur det ser ut med filmintresset i ditt närområde för finns det filmintresse på samma sätt som här i östergötland där jag bor så finns det en stor chans att det finns folk som gott och väl fixar att göra en kreativ musikvideo med bra kvalite i alla avseenden.

Det är lika stor fart inom film som inom musik med folk som försöker bana sig väg uppåt för att om möjligt kunna försörja sig på det.

Optimalt så finns det redan en oberoende filmare som gör bra grejor i närheten av dig som är ledig och är villig att göra det till ett vettigt pris.

Kort sagt det kan vara värt att kolla upp independent film folket, både dom som är etablerade och dom som är på väg upp. Jag menar så man inte hamnar hos ett standard företag som kanske egentligen i första hand är mera mainstream och fokuserade på reklam uppdrag "kommersiell" film etc . Dom kan ju också vara bra missförstå mig inte men jag tror att det finns större kreativitet för musikvideos på annat håll om man säger så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla på voodo forum där finns det nog en bra chans att få kontakt med både proffs och amatörer på tillräckligt hög nivå.

Kolla även hur det ser ut med filmintresset i ditt närområde för finns det filmintresse på samma sätt som här i östergötland där jag bor så finns det en stor chans att det finns folk som gott och väl fixar att göra en kreativ musikvideo med bra kvalite i alla avseenden.

Det är lika stor fart inom film som inom musik med folk som försöker bana sig väg uppåt för att om möjligt kunna försörja sig på det.

Optimalt så finns det redan en oberoende filmare som gör bra grejor i närheten av dig som är ledig och är villig att göra det till ett vettigt pris.

Kort sagt det kan vara värt att kolla upp independent film folket, både dom som är etablerade och dom som är på väg upp. Jag menar så man inte hamnar hos ett standard företag som kanske egentligen i första hand är mera mainstream och fokuserade på reklam uppdrag "kommersiell" film etc . Dom kan ju också vara bra missförstå mig inte men jag tror att det finns större kreativitet för musikvideos på annat håll om man säger så.

Tackar, sven!

"Optimalt så finns det redan en oberoende filmare som gör bra grejor i närheten av dig som är ledig och är villig att göra det till ett vettigt pris"

Det där vore verkligen optimalt! Ska checka forumet!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ingen annan som också har tips? Voodoforum gav tyvärr inte jättemycket. Jag fick respons av två varav han ena inte hörde av sig igen efter mitt svar till honom. Den andra verkar otroligt seriös osv, men priset får mig att vilja gråta.

Ska testa ringa ett annat ställe nu också, men all hjälp är uppskattad.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...