schopin Postat 8 april 2005 Postat 8 april 2005 Hej! Jag har stött pĂ„ en del problem nĂ€r jag har anvĂ€nt vst2au->plug->logic 7. MĂ„nga pluggar har funkat utmĂ€rkt som jag har testat men bara virtual guitarist och halion frĂ„n steinberg har gĂ„tt igenom. D'cota, groove agent och the grand skulle jag vilja konvertera ocksĂ„. Dessa tre nĂ€mnda fĂ„r jag samma fel pĂ„. Under au-validation-panelen i logic sĂ„ sĂ€ger den att de ska funka om jag fixar nĂ„gra fel som den rĂ€knar upp. Meddelandet kommer lĂ€ngst ner hĂ€r i inlĂ€gget... Jag kryssar i dem Ă€ndĂ„ under au-validation och fĂ„r dĂ„ i logic-plugmenyn ett val som heter: [incompatible] DĂ€r de tre nĂ€mda hamnar. VĂ€ljer jag en av dem fĂ„r jag: Error code m-1 was returned by the CoreAudio driver. Detta Ă€r felet för groove agent, men de ser typ likadana ut för alla tre: * * FAIL-------------------------------------------------- PUBLISHED PARAMETER INFO: ERROR: -10867 IN CALL AudioUnitInitialize * * FAIL -------------------------------------------------- FORMAT TESTS: Input/Output Channel Handling: 1-1  1-2  1-4  1-5  2-2  2-4  2-5  4-4  4-5  5-5  5-2  6-6  8-8  0-2                                                     X   ERROR: -10867 IN CALL Cannot Initialize Unit to valid num channels:InputChan:0, OutputChan:2 * * FAIL -------------------------------------------------- RENDER TESTS: ERROR: Format errors. Cannot perform render tests * * FAIL -------------------------------------------------- AU VALIDATION FAILED: CORRECT THE ERRORS ABOVE. -------------------------------------------------- NĂ„gon som har rĂ„kat ut för detta? Ăr det nĂ„got jag ska fixa i vst2au eller nĂ„gon annanstans? Tackar för hjĂ€lp!
schopin Postat 9 april 2005 TrÄdstartare Postat 9 april 2005 NÄgon som har idéer eller har fÄtt dessa steinbergprodukter att fungera i logic 7?
Jocke Postat 16 april 2005 Postat 16 april 2005 Det verkar dĂ„ligt du... đ Det Ă€r ett jĂ€vla meck det dĂ€r. Ta och kontakta tillverkarna.
chrisB Postat 20 april 2005 Postat 20 april 2005 Viktigt att ha Fxpansion vst2au version 1.5.x dvs den senaste. Alla Steinbergspluggar fungerar bra i Logic/Garageband/Digital Performer
schopin Postat 21 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 21 april 2005 Jag har v. 1.50.02 och gör precis pĂ„ samma sĂ€tt som nĂ€r jag fick virtual guitarist att funka. Jag fĂ„r upp VG i VST-kategorin i logic, men de tre andra hamnar som sagt i incompitable-facket och ger ett core audio fel nr -1 eller liknande nĂ€r jag försöker ladda in dem. De 3 stĂ„r alltsĂ„ som ej godkĂ€nda i au-validator, men har icheckats av mig Ă€ndĂ„, utan resultat đ Fler tips?
chrisB Postat 21 april 2005 Postat 21 april 2005 SlÀng alla konverterade pluggar. Kopiera en i taget av de vst-pluggar du vill konvertera till den lokala vst mappen. Konvertera en i taget. Testa. LÀs gÀrna igenom Fxpanssions forum pÄ kvr.
schopin Postat 23 april 2005 TrĂ„dstartare Postat 23 april 2005 Magic! Tog en och en och nu funkar alla đ Man mĂ„ste tydligen ha kvar pluginen i vst-mappen ocksĂ„ đ Tack för hjĂ€lpen!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.