Jump to content
Annons

Hur man jag leda trafik till min lÄt youtube och soundcloud?


AtoneMusic (oregistrerad)

Recommended Posts

AtoneMusic (oregistrerad)

Hejsan! 😄 Jag gör House och Dubstep (Har bara en lĂ„t pĂ„ kanalen). Och som rubriken leder, hur kan jag leda trafik till lĂ„ten? Jag skulle verkligen behöva lite respons vilket gör allting mycket roligare och enklare att veta vad jag ska göra bĂ€ttre! SĂ„ hur ska jag göra? Tipsa gĂ€rna pĂ„ taggar, sidor, knep m.m. Tacksam för svar. BTW jag Ă€r bara 13 Ă„r. Ha det gött!

/ Jakob

HÀr Àr min lÄt : https://www.youtube.com/watch?v=fAS5CbdRyBQ

Ni fĂ„r gĂ€rna kommentera hĂ€r nedan vad som kan bli bĂ€ttre till releasen! 😄

Och förresten det ska sÄ kan och inte man i titeln.

Redigerat av GĂ€st
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Ville bara sÀga att detta var extremt imponerande att höra med tanke pÄ din ringa Älder. Lyssnar trance pÄ di.fm i princip varje dag och denna lÄt hade lÀtt kunnat vara med dÀr tillsammans med alla andra.

Det finns sĂ€kert mycket man kan utveckla, men det fĂ„r nĂ„gon annan ge dig rĂ„d om. Ville bara sĂ€ga att detta lĂ„ter bra 🙂

Redigerat av illerrre
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

AtoneMusic (oregistrerad)

PĂ„ det gamla goda 90talet kunde man spamma i altavista och regga massa blaj sidor med massa skoj sökord körde Ă€ven lite damsugning av mailadresser och annat skoj. Synd att det inte gĂ„r likabra nu 😛

Haha! 😄
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ett trick som mÄnga nÀmner i liknande trÄdar Àr att hitta nÄgon pÄ soundcloud som gör liknande musik som du och har tusentals followers. Sen gÄr du in pÄ hans followers och kör follow pÄ typ 1800. Av de 1800 kommer kanske 500 tÀnka "Hmm vem Àr denna snubbe som followar mig?" och kolla in din profil och lyssna pÄ nÄn lÄt. Förutsatt att du har bra lÄtar dÀr sÄ kommer kanske 300 av dem att följa dig. Sen kan du göra det igen med nÄn annan. Vissa betraktar det som spam, andra som genidrag, men folk mÀrker dig och följer dig iaf och du fÄr början pÄ en fan base.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

AtoneMusic (oregistrerad)

Ett trick som mÄnga nÀmner i liknande trÄdar Àr att hitta nÄgon pÄ soundcloud som gör liknande musik som du och har tusentals followers. Sen gÄr du in pÄ hans followers och kör follow pÄ typ 1800. Av de 1800 kommer kanske 500 tÀnka "Hmm vem Àr denna snubbe som followar mig?" och kolla in din profil och lyssna pÄ nÄn lÄt. Förutsatt att du har bra lÄtar dÀr sÄ kommer kanske 300 av dem att följa dig. Sen kan du göra det igen med nÄn annan. Vissa betraktar det som spam, andra som genidrag, men folk mÀrker dig och följer dig iaf och du fÄr början pÄ en fan base.

Tack för tipset! 😄
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

TĂ€nk Ă€ven pĂ„ att det max gĂ„r att följa 2000 pers pĂ„ soundcloud 🙂 mer old school: hade Ă€ven en porrsida ett kort tag var jag lĂ€nkade till min sida men borde lagt mp3orna direkt pĂ„ sidan utan lĂ€nk dĂ„ det inte var sĂ„ effektivt trots 500.000 besök pĂ„ 1 Ă„r 😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...