Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Har tjuvlÀst pÄ detta forum ett tag nu och tummen ur och startade ett konto.

Jag pĂ„ g att skaffa en bandmikrofon och rĂ„kade snubbla över cascade, inte hört talas om fabrikat tidigare. Efter lite googlingar och youtubeklipp börjar jag mer och mer rikta in mig pĂ„ just fathead med lundahl trafo. Är Ă€ven intresserad av x-15 stereo, men den ligger lite över min budget just nu.

Är det nĂ„gon hĂ€r som har erfarenhet av dessa mikrofoner? De verkar seriösa dĂ„ de byggs ihop i USA och kontrolleras dĂ€r innan de skickas ivĂ€g. Det finnas absolut billigare mikrofoner men dessa lĂ„ter inte lika bra enligt mig.

NÄgon annan som har tips pÄ vettiga bandmikrofoner som inte tar allt ur plÄnboken?

Det jag Àr ute efter Àr en "allround" bandmikrofoner som kan anvÀndas till det mesta, sÄng, stÀrkare, OH, etc.

Budget 4000kr.

LĂ€nk till Fat head: http://www.qaudio.se...head-ii-lundahl

/Granström

Annons
Postat

AnvÀnde en sÄdan senast igÄr, Inte mycket och sÀga. VÀldigt snygg (bÄde ljudmÀssigt och utséende-mÀssigt) mikrofon, som lÄter vÀldigt bra. LÄter band utan att bli sÄdÀr jobbigt dov som vissa kan bli. Jag gillar den skarpt, men mikrofoner Àr ofta vÀldigt subjektivt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.