Jump to content
Annons

Visselpipa sampling sökes!


Recommended Posts

Hej! 🙂

Som rubriken lyder, söker sampling/samplingar av en visselpipa av hög kvalitet (utan effekter, studio-inspelad osv...). För att förtydliga det hela så är den en sådan visselpipa som en domare använder på fotbollsmatcher.

Har kollat runt lite lätt utan något tilltalande resultat, så kommer fortsätta leta men tänkte att någon här kanske visste redan. Så, alla tips är guld! 🙂

Med det sagt, trevlig lördag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det hade jag inte gjort, det fanns helt klart bättre resultat där än vad jag tidigare hittat så ska leka och testa lite med de! Hade ingen aning att det hette "referee" heller, så det var nog därför jag inte fick upp så många korrekta visseljud på mina sökningar. Tack! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade jag inte gjort, det fanns helt klart bättre resultat där än vad jag tidigare hittat så ska leka och testa lite med de! Hade ingen aning att det hette "referee" heller, så det var nog därför jag inte fick upp så många korrekta visseljud på mina sökningar. Tack! 🙂

referee = Domare

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Letar något som påminner om visselpipan som rullar längst hela denna låt (om man tänker bort effekterna han har lagt till):

https://www.youtube.com/watch?v=e-RqoESp-BU

Det jag gillar med visselpipan i denna låt är att den är väldigt "bright" i ljudet, många samplingar på internet verkar ha klent med höga frekvenser jämfört med den i denna låt. En annan sak jag gillar med visselpipan i denna låt är att man kan nästan höra kulan hoppa omkring i den, om ni förstår vad jag menar.

Redigerat av Modern Rockstar
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...