Jump to content
Annons

Sinnes stämmning


SuperViza

Recommended Posts

Måste få lite hjäp av er andra.

Jag försöker komma på en text som passar melodin men först måste jag veta själva stämningen i melodin, är den glad, sorgsen, mäktig osv

lyssna här den är 800 kb.

Melodi snutt.

p.s är det någon som är bra å att skriva texter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker det låter precis som om den handlar om en kille med jättestora glasögon som är på väg till Nordiska museet för att se en utställning om medeltida tyger. Han går rätt fort och räknar lyktstolparna på vägen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det låter precis som om den handlar om en kille med jättestora glasögon som är på väg till Nordiska museet för att se en utställning om medeltida tyger. Han går rätt fort och räknar lyktstolparna på vägen...

HAHA ja du. det gjorde ju inte saken lättare för mig, 😉

men finns någon av typerna glad,sorgsen, mäktig, frånvarande eller kansek tjejen har gjort slut, katten dog å nu fäller du tårar å tänker dig brot å bla bla bla

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Inte riktigt min stil, men jag tror inte sång o text behövs.

Påminner om när jag fastnar på nån svartklubb fram till morrontimmarna med lite knudevarning... men som sagt lyssnar inte så mycket just på den stilen.

Tycker melodin känns sorgsen fast med utgångspunkt att man kommit underfund med en lösning o har en målsättning, det är bara sätta igång så ordnar sig allt till sist.

mvh

zeb

Link to comment
Dela på andra sajter

ok tackar så mycket. humm jag har alltid tyckt den låter lite sorgsen fast ändå inte jaja. få la se vad det blir utav det här. förhoppningsvis nått bra 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det låter precis som om den handlar om en kille med jättestora glasögon som är på väg till Nordiska museet för att se en utställning om medeltida tyger. Han går rätt fort och räknar lyktstolparna på vägen...

Skulle man kunna hoppas på ett par textstrofer från Dig, Hammagrella? Bara för att SuperViza och vi andra skulle kunna få igång tänket och kreativiteten och absolut inte för att få oss ett gott skratt?!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

annars kan du ju bara ställa dig o sjunga in låten ett par vändor o se om några av orden som flyger ur munnen på dig kan ge dig någon snilleblixt! melodin o texten behöver ju inte vara perfekt från början, det är ju bara att göra om sen igen när man har tänkt ut lite bättre varianter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...