Jump to content
Annons

Zenit


Recommended Posts

Annons

Byt ut trumljuden, nu låter som General Midi rakt av. Pluss att ljudbilden är extremt grötig. Nu vet jag inte riktigt vad du gjort. Men försök att få ljuden att låta mer olika. Typ olika EQ och olika effekter. Använd inte samma effektkedja 2 gr kan vara ett hett tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att mixa innebär ju att man måste ha en ganska tydlig idé om vad man vill med låten. Hur vill du att det skall låta. Nu är det mycket ljud som trängs i samma register tycker jag. Allt ligger liksom jämntjock rakt i fejan.

Jag skulle ta ett instrument i taget. Back to the drawingboard" liksom. Tänk att vissa av ljuden är mer effekter, mer avsedda att skapa nyanser och inte behöver vara lika framträdande. Vad vill du skall vara framträdande?

Tänk också på att olika reverb och effekter kan skapa mer rymd i ljudbilden. Jobba lite mer med spridningen i stero även på kompsyntarna.

Trummorna låter inte så kul men de går nog att fixa till med lite eq.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Näe.. som sagt jag är väldigt ny i "Cubase branschen" och jag har ingen aning om hur jag ska mixa, eller få till trummorna. Det är ett fett problem för mig som jag måste jobba med och få hjälp med. Jag tycker också att det låter grötigt och att trummorna är helt livlösa men jag har ingen aning om HUR jag ska förbättra det, ÄVEN om jag börjar från "the drawingboard". :rolleyes: jag har ganska svårt för att veta vilka instrument jag ska använda mig av, jag liksom bara tar ett och hittar på en melodi och bygger på mer och mer.

Jag ska självklart bättra mig men ni lär ju få stå ut med detta ett tag till 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med ... trummorna låter tråkiga!? :rolleyes:

Ibland brukar jag göra olika trum-rytmer tidigt för att undvika att de blir som "utfyllnad" (innan alla andra ljud tar över) ...

Ev behöver tempot ökas för att bli lite mera "glad-techno", nu kändes det lite seeeegt ... 😑

Men fortsätt att lägga på ljud till höger och vänster (fram och bak), bara de inte är för lika i frekvens-område och längd ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...