Jump to content
Annons

Remains of the Grotesque


Nå, grabbar och gummor, hur lät det?  

5 röster

  1. 1. Nå, grabbar och gummor, hur lät det?

    • 5
      0
    • 4
      1
    • 3
      2
    • 2
      0
    • 1
      1
    • kiss.
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: The High Priestess of Gai-Ben-Hinnom

ARTIST/GRUPP: Remains of the Grotesque

GENRE:Black-Death-Power Metal

LÅTLÄNGD: 10:11

KOMPOSITÖR: Oskar Öberg / Lars Bakken

PRODUCENT: Oskar Öberg / Lars Bakken

MEDVERKANDE: Oskar Öberg, Lars Bakken, Malin Solinger

INSPELNINGSÅR: I år

FORMAT: 128 k/s mp3

STORLEK: 9,3 mb

STATUS: Färdig demo.

LÅTLÄNK: http://www.oskarart.net/annat/Remains/Priestess.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Väldigt genretroget. Bra låt snyggt intro. Kul med lite Black/death

Mixningen och ljuden inte så där vidare tyvärr. Trummorna är alldelese för anonyma. De finns knappast i ljudbilden. Mer diskant, mer brillians, de måste vara tydligare. Var är bastrummeklippet t e x?

Mixen lider av gitarrsjuka. Bara för att man lägger gitarrerna så långt fram så blir det inte mer fett. Försök tvinga in dem i mixen.

Sångreverbet mesar till det hela. Samma sak med sångljudet som med resten av mixen det finns inget djup i eq. Mer kompressor på sången så den låter lite hårdare, kanske lite försiktig dist? Nu blir den gränsmesig och det kan knappast vara meningen.

Mixa om och mastra med mer tydlighet. Hur är det mastrat förresten?

Inlägget har redigerats av Egghuvud kl. 1 April 2005, 09:05

Link to comment
Dela på andra sajter

jadu. allt det där är jag tyvärr medveten om.

glömde skriva att allt är gjort på fyra dagars arbete, dvs en låt per dag. störigast av allt är att när vi mixade allting i slutet och bara körde trummor, bas gitarr x 2 så var det riktigt fett. men sen med alla pålägg lyckades vi inte bibehålla tyngden.

allt är helt omastrat. vill du ha resten av låtarna kan du få en url.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK...not my kind of music...men så mycket musik kan jag så jag hör att detta är väldigt kompetent spelat och jag gillar introt...annars ger det mig dom vibbarna jag fick när jag kollade på Type O Negative på Gino för ett antal år sedan...och det jag har svårt med är sången att den måste ligga och grotta nere i det låga registret så man knappt inte hör budskapet med texten...är kanske en vana att lyssna på den här genren för att haja sånglinjen...annars som sagt välspelat 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

jadu. allt det där är jag tyvärr medveten om.

glömde skriva att allt är gjort på fyra dagars arbete, dvs en låt per dag. störigast av allt är att när vi mixade allting i slutet och bara körde trummor, bas gitarr x 2 så var det riktigt fett. men sen med alla pålägg lyckades vi inte bibehålla tyngden.

allt är helt omastrat. vill du ha resten av låtarna kan du få en url.

det märks, men det känns att det kommer att bli bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

allt är helt omastrat. vill du ha resten av låtarna kan du få en url.

Vore kul att höra mer men lägg hellre upp en låt i taget. Prova gärna att mixa lite eller se om ni får vettiga råd här på hur ni kan gå vidare. Materialet är säkert värt mer arbete. Berätta hur ni har spelat in. Vad har ni använt? Är det Porta eller datorbaserat? Har du några mastringspluggar? 😄😄

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Det som jag tänkte på var dynamiken och variationen på trummorna. Det var lite trist med bara en massa dubbelstamp rakt igenom. Sen var ljudet på guran för basigt, helheten smälte ihop lite för mycket eller vad man ska säga. Mixen är redan kommenterad så det behövs inte göras igen.

Men musiken låter bra, det var ett riktigt tjusigt intro. Mer metal 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...