Gäst Postat 21 december 2013 Postat 21 december 2013 Minns att i SX3 bla så kunde man splittra pan i olika kanaler. Typ så att den blev en bredare steroebild. Kan man göra det i Elements 7 ? Typ så här: tänk att strecket motsvarar sttrecket i kanalen i Cubase. pan L R alltså. I = center men sen kunde man göra så här: I-----I alltså dra dom åt varsitt håll. Skulle vilja göra det nu i mitt projekt men går det överhuvudtaget ? Om, hur ?
laban1 Postat 21 december 2013 Postat 21 december 2013 (redigerat) Lite osäker på vad du menar.. Men om du vill splitta ett stereo-spår har jag för mig att du kan importera filen från Poolen och välja "split channels". Här finns olika sätt att göra detta på och var filen hamnar. Kolla manualen. Detta gäller iofs C7 vet ej om det finns i Elements. Ett annat alternativ är att exportera audio och välja mono om en sådan ruta finns i Elements. Möjligen finns ett enklare sätt.. Sedan har jag lite svårt att förstå hur du skulle få en bredare stereobild med att splitta. snarare skulle du kunna få en smalare bild på detta sätt. Om du vill ha en bredare stereobild på befintligt stereo spår, luktar det lite MS-behandling, dvs att lyfta fram skillnaden i signal i L och R kanalen. Redigerat 21 december 2013 av laban1
Gäst Postat 21 december 2013 Postat 21 december 2013 Finns det inte en bra plugg för de då ? Vet att det gick att splittra pan stolpen till två i SX3.
Lundin Postat 21 december 2013 Postat 21 december 2013 (redigerat) Du menar förmodligen "Pan-mode" men jag är inte säker på att den finns i Elements 7 eftersom SX3 är en fullversion. Prova att ställ muspekaren på "pan-strecket" och klicka med högerknappen så ska menyn dyka upp där du har Stereo Combined och Stereo Dual panner... dyker den inte upp så finns den inte i Elements 7 Du får dessvärre inte bredare stereobild av detta utan det är en möjlighet att justera vänster och höger kanal fritt i stereofältet helt oberoende av varandra. Redigerat 21 december 2013 av Lundin
Gäst Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Du menar förmodligen "Pan-mode" men jag är inte säker på att den finns i Elements 7 eftersom SX3 är en fullversion. Prova att ställ muspekaren på "pan-strecket" och klicka med högerknappen så ska menyn dyka upp där du har Stereo Combined och Stereo Dual panner... dyker den inte upp så finns den inte i Elements 7 Du får dessvärre inte bredare stereobild av detta utan det är en möjlighet att justera vänster och höger kanal fritt i stereofältet helt oberoende av varandra. Okej men hur ska man göra så man får en bred steroebild ?
laban1 Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 Okej men hur ska man göra så man får en bred steroebild ? Läs mitt ovanstående inlägg igen.
Lundin Postat 22 december 2013 Postat 22 december 2013 (redigerat) Kolla efter Stereo widening eller liknande. Här är en länk till vad det verkade som gratis pluggar.. Stereo breddning Stereotouch från Woxengo är schysst för de pengar den inte kostar. Redigerat 22 december 2013 av Lundin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.