Jump to content
Annons

Försök till musikvideo


MattiasEricsson

Recommended Posts

Annons

Mössan och den andra huvudbonaden känns fel. Utan dessa kanske en bredare publik kan ta till sig låten då dessa signallerar utanförskap. Symboler bör användas sparsamt.

Man behöver inte visa att någon tänder ett ljus bara för att man sjunger detta. Jag tror det skulle vara effektfullare att bara ha sång vid mikrofon och blanda in ljusen i en bildmässig x-fade, och sedan tbaks. Utan att sångarn försvinner.

Att visa samma ljus två ggr känns tjatigt och får mig att tänka: Har ni inte mer videomaterial.

Mickens logga är upp och ner. Det bästa vore att täcka över med svart tejp.

Antingen är det samma som spelar gitarr och sjunger, eller så är de väldigt lika. Om det är samma så känns det som ett enmansband. Kanske bäst att skippa dessa videoklipp. Kanske x-fejda in gitarrnärbild nån gång. Då får man kanske intrycket av att det finns ett band.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar låten och texten. Tycker stilen på texten gestaltar budskapet, naivitet och en skyddslöshet mot en en svår verklighet.

Gillar också sånginsatsen, känns engagerande och gestaltar musiken. Och även framträdandet i videon kan sägas precis samma sak om.

Inspelning och produktion av musik och video är inte på proffsnivå vilket märks och jag tror det distraherar lite från upplevelsen. T ex inspelning/produktionen av gitarriffet låter låter lite "plonkigt". Trots detta lyssnade jag två gånger på den här låten med god behållning.

Lycka till med låten!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...