Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Jag har hört att den är väldigt "versatile" (?) mångsidig, även bra att använda som

DI-box.

Skall själv köpa en sådan när jag är USA i september.

kostar ca 900 spänn där $130

Mr.S

kommentar ifrån musiciansfriend.com

I've owned the VTB-1 for roughly a year and have been quite impressed with its

versatility. As a mic-pre, it operates with a surprisingly low noise floor and offers

a very usable range of sounds courtesy of its "tube blend" feature. In addition,

it has proven to be a nice DI box, adding some punch and depth to bass and

analog synth sounds. At this price, it is a nice compliment to any studio equipment collection.

mmmm fin 😎

vtb1_picture.gif

Redigerat av sounden
Postat

Jag tycker att den är mycket bra för pengarna. Det är en av de få rörbestyckade preampar som man också kan stänga av rörinblandningen helt och därmed få en renare transistorpreamp. Flexibelt är ordet. 😆

Den är prisvärd även för den svenska listpriset, som är 1799:-. 😎

Postat
Tja!

Nån som har koll på denna preamp?

Bra, dålig? Några återkommande problem etc?

Jättebra! Värd varenda öre tycker jag. Köpte den först och främst för micpreampen, men upptäckte att di-delen var minst lika bra. Funkar superbra till både gitarr och bas. Micpreampen går från ganska kliniskt "solid state"-ljud till runt å varmt rörljud. Det enda negativa är att den saknar on/off-knapp.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.