Guitar Nilsson Postat 17 november 2013 Postat 17 november 2013 (redigerat) Gammal inspelning körd genom nya maskiner, bla senaste Aphex EQ´n. Instrumental låt jag gjort. Spelar gitarr själv, telecaster genom Hotrod combo. Trummorna är mickade med fyramickars Glyn Johns modellen. Elbasljudet fick jag till bättre genom att köra lajnen genom LA-610 burken, samma med virveln. Dropbox: https://dl.dropboxus...tomp 131117.wav https://soundcloud.com/user7908154/flying-saucers-stomp-131117 Redigerat 19 november 2013 av Guitar Nilsson
vmbr Postat 17 november 2013 Postat 17 november 2013 Tycker du kan dra på mer volym på basen, annars låter det gött 😎
Guitar Nilsson Postat 19 november 2013 Trådstartare Postat 19 november 2013 Grejade med basljudet o tog upp det. Nu är bassen i stereo, orginallajnen tv, o 610 komprimerad th. Jag tog dessutom bort kompgitarren, så nu är det bara en enda gitarr låten rakt igenom. Att dubba är lite fegisplojty. http://soundcloud.com/user7908154/the-flying-saucers-flying
sixties Postat 19 november 2013 Postat 19 november 2013 visst låter det bra, nästan för bra, skulle ha föredragit ett lite "skitigare" sound.
D Vibe Postat 19 november 2013 Postat 19 november 2013 (redigerat) Men Herr Nilsson, varför lägger du dina låttrådar i Allmänt? Tänk ifall alla gjorde det... Jisses vilken röra 😮 Låten? Har inte lyssnat än, men jag antar att jag inte gillar det eftersom Rock'n'roll är bland det värsta att lyssna på imho. Redigerat 19 november 2013 av D Vibe
vmbr Postat 19 november 2013 Postat 19 november 2013 Mycket bra bas nu, vart nog bättre med en gitarr också.
Guitar Nilsson Postat 19 november 2013 Trådstartare Postat 19 november 2013 Men Herr Nilsson, varför lägger du dina låttrådar i Allmänt? Tänk ifall alla gjorde det... Jisses vilken röra 😮 Låten? Har inte lyssnat än, men jag antar att jag inte gillar det eftersom Rock'n'roll är bland det värsta att lyssna på imho. Uppladdningen jävlas ju så det oftast inte går att ladda upp där. Och lyckas man kan många inte lyssna. Gillar man inte rocknroll har man väl gett upp livet? Jag tror du ljuger. Alla gillar rocknroll.
MRS8 Postat 19 november 2013 Postat 19 november 2013 det finns andra genres än rock, det vet jag men jag vet inte varför! J-a bra Nilsson!
Guitar Nilsson Postat 19 november 2013 Trådstartare Postat 19 november 2013 (redigerat) det finns andra genres än rock, det vet jag men jag vet inte varför! J-a bra Nilsson! Kiitos! Somliga tycker jag borde lära mig att sjunga på amerikanska, men det känns onaturligt, har försökt sånt förr, men tycker det blir sämre än om jag låter som jag låter. Är ändå lite sugen på att göra om sångspåret nu när jag har bättre inspelningslimpa till det. Jag sjunger lite surt här och var med. Kan nog vara värt att hålla på varje dag en vecka med den här.... Lägga om gitarrerna kanske, hehe. EDIT: Haha, svarade på fel låt. Trodde du kommenterat Johnny Steam... Redigerat 19 november 2013 av Guitar Nilsson
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.