Jump to content
Annons

Jag gillar ju inte direkt SHM... Men Värvet-intervjun med Steve Angello, bra grejor!


JJRockford

Recommended Posts

http://varvet.libsyn...2-steve-angello

Verkar vara en riktigt bra kille som lägger mycket tid och pengar på t ex barnhem och skolor i Indien eller bostäder för utsatta kvinnor. Vilket såklart sunt, de som forskar på lycka anser att några av de viktigaste faktorerna för att känna sig lycklig och tillfreds är att känna att man gör nytta i ett större sammanhang, samt hjälper andra människor.

Satt och funderade lite på hur mycket nytta samtliga stora artister i världen skulle kunna göra, utan att det egentligen bekommer dom?

I Steve Angellos fall sammanfattas det nog ganska bra av hans attityd till att ställa i reklam-sammanhang för produkter han inte står för. "Skulle Dove erbjuda mig 10 miljoner för att göra reklam för deras deo skulle jag såklart tacka nej, det är ju inte så att jag behöver pengarna" (fritt citerat ur minnet 🙂).

Men, det är alltså ingen kritik, Steve Angello gör ju verkligen NÅGOT (och dessutom väldigt mycket), vilket förmodligen är fler än de flesta.

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Waltzberger (oregistrerad)

Håller med dig om att det var en mycket bra intervju och Steve verkar vara en man med stort hjärta.

Jag har slagits av att dem (syftar även på Axel och Sebastian), verkar ha jävligt sunda värderingar. Något som kanske inte slår en vid första anblick. Då dem flesta verkar tro att det bara handlar om sprit och party och trycka på play. Mig inräknad. Även om jag ändrat inställning sen länge.

Dem har också alltid varit tydliga med vikten och viljan att "ge tillbaka" till Sverige eftersom dem anser sig ha fått så mycket genom åren.

Snyggt på något sätt..

Bra intervju!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte också att intervjun var bra, den kändes ärlig. Jag visste i princip ingenting om Angello innan jag lyssnade på podden.

Sunda värderingar och stekarhouse går inte alltid hand i hand i min värld men både SHM och Avicii verkar vara jävligt reko snubbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns märkligt att jag skall bli den som säger detta men:

Finns det egentligen någon motsättning i att en House-musiker kan vara en bra kille?

Tror inte att klubbkulturen är överrepresenterad av douchebags, det är bara att den sortens douchebags är bra på att göra sig sedda och hörda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han är en bra kille.

Men det är alltid lättare för den som har 10 tals miljoner på banken att skänka pengar till välgörande ändamål. Än för den personen som knappt får vardagen att gå runt.

Det där är väl den dåliga undanflykten som nästan alla kör med. Det måste väl ändå finnas ytterst få människor här i Sverige som inte skulle kunna skänka pengar till välgörenhet?

Skippa sista ölen på krogen, gå hem och stek lite ägg och potatis istället för att käka på donken, ta en promenad istället för att lösa en bussbiljett o s v. Det lite märkliga är ju att samtliga av dessa förslag dessutom förmodligen skulle få de bästa att må bättre på olika sätt 🙂

Men man är för bekväm, inkörd med vad man gör o s v. Jag är absolut inte bättre. Som med mycket annat skulle man förmodligen behöva en tydligare koppling mellan ens handlingar och hur det påverkar andra människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är väl den dåliga undanflykten som nästan alla kör med. Det måste väl ändå finnas ytterst få människor här i Sverige som inte skulle kunna skänka pengar till välgörenhet?

Skippa sista ölen på krogen, gå hem och stek lite ägg och potatis istället för att käka på donken, ta en promenad istället för att lösa en bussbiljett o s v. Det lite märkliga är ju att samtliga av dessa förslag dessutom förmodligen skulle få de bästa att må bättre på olika sätt 🙂

Men man är för bekväm, inkörd med vad man gör o s v. Jag är absolut inte bättre. Som med mycket annat skulle man förmodligen behöva en tydligare koppling mellan ens handlingar och hur det påverkar andra människor.

Jag tycker att det enormt stora bistånd som sverige skänker bort varje år räcker gott och väl. Om du skippar sista ölen lägg då dom pengarna på dig själv eller dina barn/familj.

Mycket bistånd hamnar tyvärr aldrig rätt

Preventivmedel hade löst mycket av 3 världens problem. Men tyvärr ser vi även här hur religion sätter käppar i hjulen för det.

Jag skänker till friends, attention och bris. Skänkte till läkare utan gränser förr men eftersom att dom agerar som ett slags läkarförband åt al qaida nu i syrien, så har jag slutat med det.

Redigerat av ironman
Link to comment
Dela på andra sajter

Waltzberger (oregistrerad)

Känns märkligt att jag skall bli den som säger detta men:

Finns det egentligen någon motsättning i att en House-musiker kan vara en bra kille?

Tror inte att klubbkulturen är överrepresenterad av douchebags, det är bara att den sortens douchebags är bra på att göra sig sedda och hörda.

Ingen motsättning alls.

Jag utgår bara från mig själv och mina egna, tragiska fördomar.

Men jag blir bättre på det 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...