Jump to content
Annons

crying


karl

Recommended Posts

LÅTNAMN:Crying

ARTIST/GRUPP:k

GENRE:bluespop?????

LÅTLÄNGD:2:08

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:k

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:05

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.9 Mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:Crying

Ok....uppgraderad dator 🙂 känns bra att inte behöva tumma på effekterna, datorkraften räcker till men....vad hjälper det om man är fel ute ändå.... 🙂

Detta är en blandning (i mina öron)nå'n slags gospelgrund men med bluesvibbar även om det kanske inte når ut i era öron)men...iaf funkar det eller .....vore nice med lite kritik.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nja.

Detta är en av dina svagare. Det känns lite tråkigt, kan inte sätta fingret på vad riktigt men tror det är arret i kombination med melodin. Låter som en trött orkester som kämpar för att hålla sig vakna bakom sången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ja...vad fan, jag är ganska trött 🙂 ...Näää men jag fattar vad du menar, fast allt behöver ju inte gå i hundraåtti även om det mesta från mig går i stilla lunk..Nä men jag fattar vad du menar... 🙂🙂

Lyssna på

crying

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, fattade inte att du hade lagt upp en ny låt, he! 🙂

Är väl inte det mest originella du har gjort men jag tycker den har en del snygga

passager och man anar ditt melodisnille. Saknar ett stick och kanske t o m en refräng. Även om du fixar det med marginal tycker jag du envisas med att lägga sången i det högsta tänkbara området för ditt omfång i dina senare låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt! Känns dock som det är lite för lite driv i kompet, dock finns potentialen för att skapa en riktigt skön låt av detta. Jag tycker rösten låter bra, dock skulle den kanske komma mer till sin rätt om du transponerade ett tonsteg eller så. Känns som om det finns mer kraft att ta om du går ner nämligen. Lite Nisse Landgren-blås på detta vore mumma! 🙂

Kort sagt, detta kan bli någonting riktigt snyggt med lite putsande!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om detta är en av dina sämre alster kan jag bara gratulera!

Din röst är skitbra för det mesta, rätt feeling för mig. Tänker lite på Steve Winwood. Tror bestämt vi andas lite samma musikaliska luft Du och jag.

Nadde

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog göra den mindre. Lite "närmare" om du fattar vad jag menar. Och tempot kanske skulle ner en smula. Det känns som att alla instrument ligger långt ner i basregistret. Kanske några ljusare harmonier. Snyggt när elpianot(?) ligger högre upp. Annars inte din allra bästa. men det blir ändå en fyra. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog göra den mindre. Lite "närmare" om du fattar vad jag menar. Och tempot kanske skulle ner en smula. Det känns som att alla instrument ligger långt ner i basregistret. Kanske några ljusare harmonier. Snyggt när elpianot(?) ligger högre upp. Annars inte din allra bästa. men det blir ändå en fyra.  🙂

Tack för kritiken, jag tror du har rätt....ska försöka skala av lite grann och sprida ut klangerna men det är sådana grejer jag inte har öron för...jag bara spelar in och sedan blir det som det blir...men jag tycker att du har alltid en saklig tuch på din respons som pekar åt nå't håll....uppskattas 🙂😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...