Jump to content
Annons

Saffire 56 & Kompressor KOPPLA OSV


gobbe1000

Recommended Posts

Tjo, Jag har Saffire Liquid 56 och Art Pro Vla II

1236762_10200462257018849_675570535_n.jpg?oh=5b2a626cfe26b326d0db75bd9fb2cd61&oe=52296E12&__gda__=1378495727_7c955fdbfc8f49b818b9e287ed9e4bd5

Det jag vill kunna göra är att kompressa grejer i efterhand när jag mixar lixom 😉 Jag visste lite hur jag skulle koppla me sladdar o så men får det inte att funka, Jag kan se att kompressorn får signal från allt jag spelar i datorn för VU-Mätarna och alla LEDS funkar!

men jag vet inte hur jag ska göra i Mix control osv för att jag ska kunna använda kompressorn i FL- Studio.

Ljudkortet har ju inga Inserts men man kan tydligen göra såhär!

http://us.focusrite....ert-when-mixing

Vilken av alla sån här shit ska ja välja på I/O och i Mixcontrol

Hoppas nån som kan! 🙂

post-35091-0-72493600-1378320901_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

om jag tar från out från ljudkortet in i kompressor och out från kompressorn till mina monitorer kan jag lixom compressa allt som kommer ut från datorn, Men jag vetefan hur jag ska göra sen när det ska in i ljudkortet

i FL kan man ju välja out eller in men vetefan vilken av dom som ska vara vilken osv.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

om jag tar från out från ljudkortet in i kompressor och out från kompressorn till mina monitorer kan jag lixom compressa allt som kommer ut från datorn, Men jag vetefan hur jag ska göra sen när det ska in i ljudkortet

i FL kan man ju välja out eller in men vetefan vilken av dom som ska vara vilken osv.. 😛

Förlåt, men varför i hela havet vill du koppla kompressorn mellan ljudkort och monitorer?

Jag säger det en gång till:

Kanal du vill komprimera - output till där kompressorn är kopplad. (Mao inte main ut!)

Lägg upp en ny kanal med input där kompressorn kommer tillbaka och spela in den komprimerade signalen.

Kopplar du den i output 5-6 ska outputen i FL på spåret vara 5-6 osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

okej, det jag tror

Jag kopplar från kompressorns OUT in till ljudkortets IN och från ljudkortets OUT till compressorns IN, Sen gör jag som i mixcontrol sådär med "Mix3" osv som jag egentligen inte förstår, Sen i FL lägger jag nåt random ljud på nån effect insert och väljer IN och OUT som jag har kopplat, är de rätt? För det funkar inte

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror jag har kopplat rätt och gjort rätt i fl nu.. Jag kan se VU mätarna hoppa osv när jag spelar grejer och jag kan höra de, MEN jag kan inte höra nån kompression, jag hör alltså inte den komprimerade signalen bara den vanliga men jag ser ju att det händer grejer på kompressorn

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...