Jump to content
Annons

Erfarenheter av Cutting Rooms online-mastering?


Dickson

Recommended Posts

Hallå på er! Jag undrar om någon har provat Cutting Rooms online-tjänst och om ni isåfall var nöjda med den? Att det inte blir riktigt samma sak som att ta en "fullservice" säger nog sig självt, men man vill ju gärna hålla nere kostnaderna så långt det är möjligt. Ska mastra en EP med fyra spår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har bara haft bra erfarenheter från cuttingroom men om du skulle vara sugen på att prova ngn annan kan jag tipsa om Stockholm mastring. Dom är väldigt bra och har arbetat med många etablerade artister och har ett schysst pris! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Den är kraftigt varierande. Allt från svinbra till riktigt dåligt har jag fått.

Nuförtiden låter jag Jon på Sound of Wool stå för den biten och jag blir lika nöjd varje gång.

Helt klart! Jon aer en klippa. Han lyssnar, kommunicerar och goer ett kanon jobb. Man ska aldrig saega aldrig, men jag aer ganska oevertygad om att jag inte kommer anvaenda Cutting Room igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har bara haft bra erfarenheter från cuttingroom men om du skulle vara sugen på att prova ngn annan kan jag tipsa om Stockholm mastring. Dom är väldigt bra och har arbetat med många etablerade artister och har ett schysst pris! 🙂

+1!

Det är dock den enda erfarenheten jag har av profesionella masteringsstudior, men jag trodde ärligt talat inte att det var möjligt att nå ett så bra resultat med produktionen jag lämnade in. Jag är långt ifrån fulländad som mixare, men efter att de mastrat min låt så var skillnaden mellan före och efter som mellan demo och singel.

Folket bakom Stockholm Mastering är f.d. anställda av Cutting Room. De håller även i masteringskursen som man kan ha som tillval om man går Ljudteknik i Piteå. För övrigt så har de en bra musikalisk inställning till detta med loudness och är lyhörda för sina kunders önskemål.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...