Jump to content
Annons

Ändra tonerna på midikeyboard


Mallve

Recommended Posts

Hej!

Jag sitter här med mitt logic pro 9 kopplat till mitt presonus Audiobox ljudkort. Igår köpte jag ett M-Audio Oxygen 25 keyboard och tänkte att jag klarar mig bra på 25 tangenter. Det tror jag fortfarande att jag gör. Jag undrar om man på något vis kan göra så att om jag trycker på tangenten som gör tonen D1 så ljuder den som tonen C1 i Logic. En form av transponering men på enskilda tangenter skulle man kunna säga. Jag har en basgång som spelas med vänsterhanden, som byter oktaver men vill inte behöva använda ett så brett avstånd på mitt fysiska tangentbord eftersom det gör att jag inte kan spela så mycket melodi med min högerhand.

Jag hoppas min fråga är begriplig och jag är tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Empan90 (oregistrerad)

Har samma problem! Fast med trummor då. När jag slår på bastrumman blir det ett virvelslag!..

Nån som vet hur man fixar det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag sitter här med mitt logic pro 9 kopplat till mitt presonus Audiobox ljudkort. Igår köpte jag ett M-Audio Oxygen 25 keyboard och tänkte att jag klarar mig bra på 25 tangenter. Det tror jag fortfarande att jag gör. Jag undrar om man på något vis kan göra så att om jag trycker på tangenten som gör tonen D1 så ljuder den som tonen C1 i Logic. En form av transponering men på enskilda tangenter skulle man kunna säga. Jag har en basgång som spelas med vänsterhanden, som byter oktaver men vill inte behöva använda ett så brett avstånd på mitt fysiska tangentbord eftersom det gör att jag inte kan spela så mycket melodi med min högerhand.

Jag hoppas min fråga är begriplig och jag är tacksam för svar!

Skapa en transformer i environment och lägg den efter keyboarden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tacka för svar men jag vet inte alls hur jag ska gå tillväga i transformern. Dock lyckades jag litegrann med det jag ville genom att använda chord memorizer. Kan man få mer info o. Hur transformern fungerar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tacka för svar men jag vet inte alls hur jag ska gå tillväga i transformern. Dock lyckades jag litegrann med det jag ville genom att använda chord memorizer. Kan man få mer info o. Hur transformern fungerar?

Sitter bara med ett gammalt pc.logic här, så här gjorde jag, det ser ungefär likadant ut i nyare logic:

post-6039-0-76583400-1373574793_thumb.jpg.

"monitorerna" och keyboardet är bara där för testen, för dig räcker det med transformern mellan

ditt midikeyboard och sequensern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har samma problem! Fast med trummor då. När jag slår på bastrumman blir det ett virvelslag!..

Nån som vet hur man fixar det?

Sånt brukar vara lättare att fixa i midimodulen till trumsetet och/eller i trumpluggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...