Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har satt fast min Zalmanfläkt på processorn (P4 Prescott på ett Asus P4P800-E Deluxe) och skruvat ner skruvarna på fjädern precis som det står i manualen. Ändå kan jag "vicka" lite på fläkten (0,5-1 mm i sidled). Men den sitter mot processorn. Ska det vara så här eller jag har satt den fel?

Redigerat av Masse
Annons
Postat

Hmm... Vet inte precis, men jag råkade sätta min fläkt lite fel senast jag var in och rotade i datorn, och den alarmade som en tok när det inte var som det skulle...

Vet inte hur bra tips det här är, men du kanske kan testa att sätta den lite fel och se om din dator varnar för att nåt är fel då...? Om den gör det då, men inte när den enligt instruktionerna, så borde det ju va lugnt...

Postat

Min fläckt satt lite dåligt och det medförde att tempen på min processor som mest var upp i 92 grader. Så se till att håla lite koll på processor tempen så får du svar på din fråga.

Postat (redigerat)
Har du kylpasta då? Det brukar funka som lim 😉

Jo jag har märkt det på jobbet när man skall försöka få bort kylpaketet på en del datorer.. av det berömda märket DELL!

ops, följde processorn med upp? 😄

//Mr.S

Redigerat av sounden

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.