Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Har satt fast min Zalmanfläkt på processorn (P4 Prescott på ett Asus P4P800-E Deluxe) och skruvat ner skruvarna på fjädern precis som det står i manualen. Ändå kan jag "vicka" lite på fläkten (0,5-1 mm i sidled). Men den sitter mot processorn. Ska det vara så här eller jag har satt den fel?

Edited by Masse
Annons
Posted

Hmm... Vet inte precis, men jag råkade sätta min fläkt lite fel senast jag var in och rotade i datorn, och den alarmade som en tok när det inte var som det skulle...

Vet inte hur bra tips det här är, men du kanske kan testa att sätta den lite fel och se om din dator varnar för att nåt är fel då...? Om den gör det då, men inte när den enligt instruktionerna, så borde det ju va lugnt...

Posted

Min fläckt satt lite dåligt och det medförde att tempen på min processor som mest var upp i 92 grader. Så se till att håla lite koll på processor tempen så får du svar på din fråga.

Posted (edited)
Har du kylpasta då? Det brukar funka som lim 😉

Jo jag har märkt det på jobbet när man skall försöka få bort kylpaketet på en del datorer.. av det berömda märket DELL!

ops, följde processorn med upp? 😄

//Mr.S

Edited by sounden