TripMan Postat 20 april 2013 Postat 20 april 2013 Cd baby TuneCore m.m skatt tjäna pengar fråga... Hur gör man med pengarna man tjänar där tänker då på skatt. Om man nu säljer bra måste man betala skatt ? Vad jag förstår får man tjäna 30 000 kr per år för att kalla det hobby eller om man tjänar mer då drivar man någon form av företag eller? Ska man vara en enskild firma eller bolag eller privatperson hur gör man? Skapa musik och lägga det på digital distribution går det inte att få konstnärs skatt? Ja frågorna är många någon som kan lite om det...
TripMan Postat 20 april 2013 Trådstartare Postat 20 april 2013 Jag tror jag ska formulera om frågan lite mer så det blir mer interessant. Jag vil inte betala skatt hur gör man det på bästa sätt när man har en digital distribution knutet till ett bankkonto utan att bli upptäckt? Och hur stor är chansen att bli upptäckt?
Demonproducenten Postat 20 april 2013 Postat 20 april 2013 varför vill du inte betala skatt? du börjar med att kvitta dina inkomster mot kostnaderna
TripMan Postat 20 april 2013 Trådstartare Postat 20 april 2013 varför vill du inte betala skatt? du börjar med att kvitta dina inkomster mot kostnaderna Som vad privat person eller kulturarbetare företagare, bolag? Förstår du inte frågan eller är jag dålig på att förklara..
Demonproducenten Postat 20 april 2013 Postat 20 april 2013 Som vad privat person eller kulturarbetare företagare, bolag? Förstår du inte frågan eller är jag dålig på att förklara.. det väljer du själv huvudpoängen är densamma - du betalar skatt på vinsten vinsten får du när du dragit bort alla kostnader från inkomsterna privat hobby eller företag reglerar vad som är godkänt att kvitta mot inkomsterna exakt vad som gäller från fall till fall kan skatteverket svara på ju mer rättigheter desto mer krav på redovisning och deklaration kan man säga varför vill du inte betala skatt?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.