Jump to content
Annons

Fungerande hjälpmedel för dator till handikappad med finmotorik problem

BurninSven (oregistrerad)

Recommended Posts

BurninSven (oregistrerad)

Frugan har MS och därmed ganska svårt att hantera en dator på grund av det. Hon har arbetat med datorer när hon jobbade (men i äldre program) så hon är inte helt nybörjare.

Jag hittade en scratchpad billigt och slog till för jag tänkte den där måste ju funka för henne men tji fick jag.

Oavsett hur jag ställer in och justerar saker och ting under osets olika inställningar som ska göra det lättare för den handikappade så blir det inte speciellt mycket lättare ändå.

Finns det nåt som funkar eller är det bara vi friska som tror att det ska funka för att det ser ut så.

Det handlar alltså om att kunna sköta en dator och typ betala räkningar och sånt, inte om eventuella manicker som kan användas i ett program eller till en grej.

Dvs nåt som på riktigt gör en dator tillgänglig för alla.

Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.