Jump to content

perka

Medlem
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralt

About perka

  • Rank
    På gång
  1. Ikonen finns längst ner till höger tillsammans med klockan mm. Om den inte syns kan den finnas bland "dolda ikoner"; testa att klicka på pil-symbolen, om någon sådan finns, för att visa dolda ikoner. Har du inga dolda ikoner har du nog inte heller någon sådan pil-symbol.
  2. perka

    MOTU 828 MKII

    Har nyss köpt ett 828 mk2. Funkar helt underbart på min stationära PC. Dock instabilt på en bärbar. Den bärbara har fjuttiga specs, 256 MB. Vad jag antar är det stora problemet med den bärbara är att den har ett firewire kort med NEC-chipet. Kände till detta problem, då jag redan läst om det på MOTUs hemsida. Enligt MOTU funkar deras firewire kort på PC, så länge du inte har NEC-chipet. http://www.motu.com/techsupport/technotes/...?searchterm=nec http://www.motu.com/techsupport/technotes/...earchterm=texas
  3. Föregående talare menar att RAM är viktigare än processor. Själv har jag ingen uppfattning men är intresserad av fler synpunkter i ämnet. Någon som kan utveckla? Ämnar själv köpa en PC laptop i 10-14 000 klassen och funderar på var jag ska lägga krutet. Dataprince har datorer med Pentium Mobile 1,6 - 1,8 Ghz och 512 eller 1 GB RAM. Hur viktigt är det att hårddisken är snabb (7200)? Var ska alltså krutet läggas?
  4. Har haft ett ESI Quatafire i snart ett år. Jag har använt det dels med en stationär PC, dels en laptop (Packard Bell). Spelat in livegrejer, kört midi m.m. Jag har inte haft några problem med kortet. Det har kommit flera uppdateringar av drivisarna. I början funkade inte direct monitoring, men det funkar nu. Perfekt för mig är att det finns 2 midi in resp ut. Preamparna har inte väldigt mycket drag, men funkar för alla vanliga inspelningssituationer.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.