Jump to content
Annons

mrdafvid

Medlem
  • Antal inlägg

    2
  • Gick med

  • Senast inloggad

Rykte i communityn

0 Neutralt
  1. Hej Christian! Jag är utbildad musikproducent och har drivit egen musikstudio i snart två år. Då jag sysslat en del med spelmusik tidigare lät ditt projekt intressant. Vad är tanken med spelet? Är det på en hobbynivå det ska släppas och hur kommer det exponeras mer konkret? Hur tänker du dig själva musikskapandet, är det melodier som bara ska ljudläggas eller mer omfattande musikbakgrunder som ska skapas? Berätta gärna mer om ditt projekt, så hörs vi framöver! Med Vänlig Hälsning, David
  2. Hej alla på forumet! Jag har en fråga angående bantam-patchbays. För ett tag sedan fick jag tag på en patch billigt och kände att jag vill använda den i studion. Jag tänkte att den fungerar väl som en XLR-Patch där man löder +, -, Jord som vanligt och kan sedan använda xlr-kontakter för att göra egna patchkablar och koppla som man vill, rent principiellt alltså. När jag kikar på detta närmare hur patchen fungerar så har den två rader med 24 hål på varje rad. På baksidan har varje hål 5 metalljack där man kan löda +, -, Jord och de sista 2 metalljacken är för något mer special om jag förstår det rätt. Jag har försökt läsa på hur man ska löda för att det ska bli rätt, men det verkar inte alls vara lika enkelt som en XLR-patch där det bara är att löda och köra, utan här pratar man om "half-normaled" och "fully-normaled" och liknande. Vad innebär allt detta och hur ska man löda för att det ska bli rätt? Är det olika lödningar beroende på vilka komponenter det handlar om? Allt jag har är balanserat så för mig känns det logiskt att bara löda mina tre kablar på varje och sedan köra? Tacksam för svar! Med vänlig hälsning, David
×
×
  • Skapa ny...