KCRock Postat 2 februari 2009 Postat 2 februari 2009 (redigerat) Hej, Jag satt och kollade pÄ en Cubase 4 Tutorial DVD och testade lite olika instÀllningar i Cubase som visades dÀr. Dagen efter gick jag in i ett gammalt cubase-projekt med inspelade gitarrer, bas osv, och dÄ knastrar/brusar allting nÀr man lyssnar pÄ det! Man hör spÄren men det ligger vÀrsta jobbiga knastret i bakgrunden. Det har ocksÄ lagt sig som en ljusgrÄ bakgrund pÄ bakom varje ljudvÄg eller vad man sÀger, som ni kan se hÀr: NÄn som vet hur jag fÄr det att bli ... normalt igen?! Mvh/ KC Redigerat 2 februari 2009 av KCRock
hegobald Postat 2 februari 2009 Postat 2 februari 2009 Höj latency! (sÄ VST effekterna fÄr jobba klart)
Gardinen Postat 3 februari 2009 Postat 3 februari 2009 Fast den dÀr ljusgrÄa bakgrunden ser vÀl mer ut som alternativet "background color modulation" i preferences...eller?? SÄ hÀr ser det ut för mig:
KCRock Postat 4 februari 2009 TrÄdstartare Postat 4 februari 2009 Fast den dÀr ljusgrÄa bakgrunden ser vÀl mer ut som alternativet "background color modulation" i preferences...eller?? SÄ hÀr ser det ut för mig: Jaa det ser ju typ ut sÄ, fast det Àr vÀrsta knastret i bakgrunden. Det grÄa var inte dÀr frÄn början utan det bara var dÀr nÀr jag öppnade Cubase en dag.
Gardinen Postat 4 februari 2009 Postat 4 februari 2009 Jaa det ser ju typ ut sÄ, fast det Àr vÀrsta knastret i bakgrunden. Det grÄa var inte dÀr frÄn början utan det bara var dÀr nÀr jag öppnade Cubase en dag. Okej. Ja det den grÄa bakgrunden Àr ju bara en kryssruta i "preferences" i Cubase. Men knastret beror vÀl troligen pÄ för lÄg latency eller sÄ kanske det Àr nÄgon enhet som stör ljudkortet. Typ trÄdlös nÀtverkskort brukar ju vara en klassiker att stÀnga ifall man anvÀnder firewire t.ex.
Rhadge Postat 6 februari 2009 Postat 6 februari 2009 Har en mp3, som Àr i 48khz 16-bit. Den spelar upp felfritt i mediaspelare. NÀr jag importerar den in i Cubase, sÄ fungerar allt nÀr man spelar upp den. Men den andra gÄngen man spelar upp den, sÄ börjar det knastra pÄ vissa stÀllen i lÄten. Vad beror detta pÄ?
Claes Holmerup Postat 6 februari 2009 Postat 6 februari 2009 Det beror troligen pÄ att du har stÀllt in lÀgre latency Àn datorn orkar med...
Tilly Postat 7 februari 2009 Postat 7 februari 2009 Du har liknande trÄd hÀr: https://www.studio.se/index.php?showtopic=61177
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.