Jump to content
Annons

Studiofestival # 3 - FINAL


hammagrella

Vilket är nu den absolut sämsta låten?  

73 röster

  1. 1. Vilket är nu den absolut sämsta låten?

    • Hiphop Hasse featuring Country Bob - Cross-over
      13
    • The Wommits - Fok U down
      11
    • The Bungalow Boys - Dist in the house
      15
    • Jörn Gretzky & The Eggnog Dogs - Born in the USA
      14


Recommended Posts

studio.JPG

TÄVLINGEN AVGJORD OCH AVSLUTAD - GRATTIS JAZZMAN! MER INFO LÄNGRE NER I TRÅDEN!

OKEJ! Nu är det dags för final! Vi har fyra bidrag som kvalificerat sig.

Om ni inte redan laddat ner låtarna hittar ni finallåtarna här: FINAL - LADDA NER (ZIP-FAJL) - Högerpedal - Spara som....

* Lyssna igenom låtarna igen och rösta på er favorit

* Lördag 25/9 kl. 20.00 stänger rösturnorna och vi har en vinnare i Studiofestival # 3

* Första pris: DRUMKIT FROM HELL SUPERIOR (Sponsrat av STUDIO)

* Prisutdelning och dom riktiga "artisterna" avslöjas under lördag eftermiddag (ni som vill förbli anonyma - skicka muta!)

* Kommentera gärna hur du resonerar i denna tråd - nu börjar det ju bli riktigt intressant, röstar man på den bästa sämsta låten, eller på den sämsta?

* Har du glömt bort vad tävlingen handlar om hittar du reglerna här

* Kör hårt! 🙁

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 90
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

* Kommentera gärna hur du resonerar i denna tråd - nu börjar det ju bli riktigt intressant, röstar man på den bästa sämsta låten, eller på den sämsta?

Ja visst är det knepigt? Vi kommer ju aldrig få veta om vinnaren hade den bästa låten av alla dåliga, eller om det verkligen var den sämsta. Förmodligen den mest skrattretande....

Link to comment
Dela på andra sajter

The wommits, skulle faktiskt inte förvåna mig alls om det fanns ett dussin sådana band på riktigt runtomkring i detta land. Just därför fick de min röst.

DVS, går hem för att den är jättedålig, och skulle kunna vara en smyginspelning av ett uselt lokalt band.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här blir riktigt svårt...

Hipphopphasse visar upp en riktig skitlåt, men tillräckligt töntig för att ändå kunna bli en hit på uteställen... Uruselt

Jörn bolton tar parkdansmusiken till nya lågvattenmärken och får Eilert Pilarm att kännas riktigt trovärdig i sina elvistolkningar. Fy fan vad det låter...

The wommits får mig att med skräck minnas nybörjarpunkbanden på fritidsgården där jag en gång jobbade. Mer behöver väl knappt sägas, det kan nog inte bli sämre än så här.

Men det kunde det tydligen; Bungalow boys upptar min tid med ett riktigt bottenskrap och antagligen något av det sämsta jag har hört i mitt liv.

Det här är så dåligt att det inte går att kalla för musik öht.

Här får jag låta stilpoängen avgöra, och jag skrattar nog mest åt de två förstnämnda.

Grattis Jörn!!! Och snälla, sjung aldrig igen din jävla sopa!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett spretigt finalfält. Undrar om man röstar för att man tycker att en viss sort musik är avskyvärd eller att helhetsintrycket suger? Jag hörde t e x inte ett enda försök av "dålig operett" eller falsk opera. Dålig rock är riktigt dåligt eller?

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

22 gäster, 29 medlemmar 1 anonyma medlemmar

hammagrella, nadom, Jazzman, denton, unbornichen, wicked_s, Rockfart, Tobbe, Basso, Farbror_Blå, speed-focus, emser, Vogel, MagnusB, Jocke, Reason, stenerlov, Curry_Man, Naked, cm0s, JJRockford, Einar, Tokas, dbd, TheOffer, Guldapa, DiiJAY, peppemannen, hackeman

29 medlemmar inloggade, bara 13 röster så här långt. Slå ett slag för den dåliga musiksmaken och lägg din röst, kära medlem!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jörn Bolton är den enda som det inte hörs direkt att det låter illa med flit, den va bäst på att va sämst, den får min röst.

the wommits är ju nästan bra på riktigt! 😆 solot vid 00:15-00:25 är klockrent.

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Hip Hop Hasse ger ett gott skratt. Den är i särklass roligast. Sämst? Nej, kanske inte, men den är bra j-a usel och det på ett snyggt sätt.

På lappen läser jag: Hip Hop Hasse

//Nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

vizay (oregistrerad)

de va ju ett jäkligt svårt (och bitvis farligt) min...ehhrmm..startfält iaf 😛

hiphop hasse känns lite tillgjord, lite "nu ska vi göra en riktigt dålig låt bara för att " typ 😉

the bungalowboys va bara pinsamt tillgjord, hörs nästan att det är folk som kan spela som bara har fåt tokspel å dampat loss rejält.

jörn bolton, jösses...de va riktigt illa, lät inte så tillgjort iaf 😛

men den klara vinnaren/förloraren för mig är the wommits, va nog det absolut sämsta jag någonsin har hört!

snälla kan någon se till att dom aldrig får tillgång till inspelningsutrustning igen?! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Min sajt är nere (tack B-One!) för tillfället. Kanske någon annan vänlig själ som laddat ner final-zipfajlen kan göra den tillgänglig här för dom som inte röstat?

EDIT: NU funkar det igen (efter lite hot och påtryckningar på B-One. Tack Bandidos! 😉 )

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

Min sajt är nere (tack B-One!) för tillfället. Kanske någon annan vänlig själ som laddat ner final-zipfajlen kan göra den tillgänglig här för dom som inte röstat?

Jasåru.. 😆 funkar utmärkt för mej att ladda

näru 😉 .. kollade in på din hemsajt, nu är den visst nere 😳

Redigerat av Jazzman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bungalow boys låter ju som nåt Residents eller kanske Chrome kunde gjort. Alldeles för medvetet. The Wommits måste vara klara vinnare. Har nog inte hört nått loknande sen Gary Engmans kvällsöppetpunkspecial 1977 (?) featuring the Mjölkpaketerz

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja 40 röster borde vi åtminstone ha, med tanke på hur många aktiva medlemmar som man ser här. Jämra soffliggare !! 😎 Men som du är inne på, en del kanske undviker att lyssna av självbevarelsedrift 😄 .

Men, mer marketing är aldrig fel. Kreativa förslag som kan öka valdeltagandet uppskattas förstås.

T ex:

EXEC LINK http://xxx SENDTO *@hotmail.com; "Rösta på världens sämsta låt"; EXIT

(nä, jag har aldrig varit programmerare.... 😆 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med... 🙂

Sången är lite mesig bara... Skulle vara lite mer skrikig ibland tycker jag.

Tvärtom är Fok u down lite väl högt mixad just p sången...

Countyhiphopen är lite sluddrig... Men idén är LYSANDE!

(vilken jag röstade på är hemligt 🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...