Jump to content
Annons

And the Doctor goes Metal again


Recommended Posts

LÅTNAMN:Incomplete

ARTIST/GRUPP:Evil Pressence

GENRE:Metal

LÅTLÄNGD:Ca2:20

KOMPOSITÖR:DrHans/Emilia Andersson

PRODUCENT:DrHans

EV. MEDVERKANDE:DrHans/Emilia Anderson

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3.9mb

STATUS: Under finslipning

Incomplete

Spelades in förra sommaren men har blivit liggande.

Hur låter det här då? Skäll, gnäll och glada kommentarer uppskattas.

Mycket Nöje!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Ja du du kan det här med, häftiga kontraster med tjejen som börjar så där soft och sen så sätter man bärsen i halsen när det dånar igång 😉 . Har riktigt kass lyssning men det låter lite som om hon är pålagd efteråt det gifter sig liksom inte hundra när det dånar igång. I dom lugna partierna så tycker jag det funkar fint. Men som sagt det är ett par riktiga sophögtalare jag lyssnar på så det kan vara här som det brister. Riktigt kul lyssning och upplägget på låten är spännande måste jag säga, tack för underhållningen.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du du kan det här med, häftiga kontraster med tjejen som börjar så där soft och sen så sätter man bärsen i halsen när det dånar igång 😳 . Har riktigt kass lyssning men det låter lite som om hon är pålagd efteråt det gifter sig liksom inte hundra när det dånar igång. I dom lugna partierna så tycker jag det funkar fint. Men som sagt det är ett par riktiga sophögtalare jag lyssnar på så det kan vara här som det brister. Riktigt kul lyssning och upplägget på låten är spännande måste jag säga, tack för underhållningen.

Göran

Tack Göran! Vad kul att du gillade det.

Jag ska lyssna lite mer på det du sa och se om jag kan göra nått åt saken.

/ Doktorn

Link to comment
Dela på andra sajter

låter som att tjejsången måste få sej en dos av hård komprimering, den flyter lixom på resten av musiken, men annars schysst som fan 🙂

Tackar, kul att du gillade det.

Har en kompressor som bara väntar på att få jobba. Skall testa att trycka till henne lite med den så får vi se om hon nöjer sig. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Var en ganska välarbetad snutt. Grejer som stör mig lite är hur lite trummor och gitarr sitter ihop, Och att basen överröstar gurorna (i alla fall i lurarna) och dessutom spelar en fattig variant av gitarren... följ trummorna (med basen) och ha lite mer kornigt ljud, skär i basen och kanske minidist eller ngt, tycker jag. Gitarren låter lite "fluffig" också. Fast det är ju inte klart som du sa så du kanske ska cheata med trummorna och lägga om gitarr och bas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Var en ganska välarbetad snutt. Grejer som stör mig lite är hur lite trummor och gitarr sitter ihop, Och att basen överröstar gurorna (i alla fall i lurarna) och dessutom spelar en fattig variant av gitarren... följ trummorna (med basen) och ha lite mer kornigt ljud, skär i basen och kanske minidist eller ngt, tycker jag. Gitarren låter lite "fluffig" också. Fast det är ju inte klart som du sa så du kanske ska cheata med trummorna och lägga om gitarr och bas?

Hej. Jo för att vara typ 2minuter är det mycket jobb på den.

Du har så rätt. Trummorna borde följa gitarren bättre och basen spelar precis samma sak som gitarren. Jag vet att jag inte skall göra så här men endå blir det så här. Egentligen vill jag ju bara vara gitarrist. Men nu är det ju som det är att jag måste lägga bas trummor och sång med. Sen måste jag ju vara producent, inspelningstekniker och mastrare med. Tufft jobb.

Basen har jag faktiskt funderat på att lägga om då jag spelade in denna med en fyrsträngad. Stämde upp A strängen ett halt tonsteg för att matcha min baritongura sen pitchade jag basen en oktav. Har en femma nu så jag borde spela om den.

Tack för kommentarerna

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...