Jump to content
Annons

SkyRide - Pre-recording av en av våra låtar...


Recommended Posts

Hej!

Vi gjorde en pre-recording av en av våra låtar till kommande demon "SkyRide - Join the Ride" och är nu intresserade av eventuella idéer ang. produktion eller arrangemang.

Slutresultatet kommer givetvis bli mycket bättre än detta då vi lägger mycket mer tid på tagnigarna osv. Men som sagt, det vore kul med lite feedback ifrån er gubbar innan man kliver in i studion. 😄

Mvh Ken La Rock

* LÅTNAMN: Inte fastställt

* ARTIST/GRUPP: SkyRide

* GENRE: Modern Heavy Metal

* LÅTLÄNGD: 3.33

* KOMPOSITÖR: Musik; Ken La Rock Lyrik; Christian Eriksson

* PRODUCENT: KenLa Rock

* EV. MEDVERKANDE:

Ken La Rock (gitarr, programmering)

Christian Eriksson (Sånginsats)

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.88 Mb

* STATUS: Pre-recording

OBS: Enbart SM57 använt till både sång och gitarr. Mickade upp en Park (by marshall) 30 watts combo. Så har lite överseende med ljudet. 🙂

SkyRide___Never_give_in_to_your_plans.mp3

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fan va proffsiga ni är!!

Sången låter jävla bra när ni kör igång! Dock gillade jag inte det partiet där han sjöng så mörkt och djupt i början. 😄 det var mest konstigt i mina öron.

Men sen jävlar så rockar ni loss!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va proffsiga ni är!!

Sången låter jävla bra när ni kör igång! Dock gillade jag inte det partiet där han sjöng så mörkt och djupt i början. 😄 det var mest konstigt i mina öron.

Men sen jävlar så rockar ni loss!!

Oj... Tackar så hjärligt måste jag säga! Verkligen kanonkul att höra. 🙂

Jag vet inte riktigt hur vi har tänkt oss med den mörka sången i början. Vi lär väl se över det när det kommer till kritan. 😄 Bra att du påpekar det. 😎

Men tackar än en gång. Skitkul verkligen. 😆

Mvh Ken

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj oj... Fan va bra dina inspelningar låter.... uuuu... Bugar.. Detta är programerade trummor eller? Skulle jag aldrig annat om jag inte visste att du brukar ha det. Nej ljudet får mina tummar upp!!!

Låten är inget som fallr mig ismaken alls, men det måste vara bra för att vara denna gernen.

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Fan va proffsiga ni är!!

Sången låter jävla bra när ni kör igång! Dock gillade jag inte det partiet där han sjöng så mörkt och djupt i början. 😄 det var mest konstigt i mina öron.

Men sen jävlar så rockar ni loss!!

Håller med Dana på alla punkter.

Grymt bra, rock on!

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Mutz

Tackar som attans! 🙂 Jäklar vad kul med sån här feedback. 😄

Japp, det är programmerat. 😄 Använder Reason Drumkits 16 (ljudbank) i reason. Det är oprocesserade lagersamplade trummor som jag rattat en del. 😎

Ang. genren. Smaken är som baken, man kan inte tycka allt är bra. 😆

Tack igen! 😆

starboy

Jag bockar och lér. 😎 Gracias! 🙂

Mvh Ken

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon mer kritik? 😏

ja....jag får väl peta då......en väldigt uttjatad grej.....uttalet. det låter väldigt svenskt (vilket för mig är detsamma som illa men det behöver det ju inte vara för ngn annan). jag ska iaf FÖRSÖKA vara lite konstruktiv över det. det sitter väldigt mkt svenskt uttal i s-en (alltså bokstaven s). försök lägga dom lite lite längre bak i munnen och försök få dom lite mjukare. hela artikulationen kan mjukas upp lite.

det är frågan om övning. lyssna på ngn favoritsångare från ett engelsktalande land och försök verkligen härma uttalsmässigt (även om det är rätt charmigt att sångaren i det utmärkta heavy metal bandet wolf från örebro faktiskt har ett "tyskt" engelskt uttal som påminner om klaus meine i scorpions)

även ett band som hammerfall "lider" (återigen enligt mig) av detta problem o det går rätt hyggligt för dom ändå.

i övrigt är det en väldigt imponerande produktion och en bra låt 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Någon mer kritik? 😠

ja....jag får väl peta då......en väldigt uttjatad grej.....uttalet. det låter väldigt svenskt (vilket för mig är detsamma som illa men det behöver det ju inte vara för ngn annan). jag ska iaf FÖRSÖKA vara lite konstruktiv över det. det sitter väldigt mkt svenskt uttal i s-en (alltså bokstaven s). försök lägga dom lite lite längre bak i munnen och försök få dom lite mjukare. hela artikulationen kan mjukas upp lite.

det är frågan om övning. lyssna på ngn favoritsångare från ett engelsktalande land och försök verkligen härma uttalsmässigt (även om det är rätt charmigt att sångaren i det utmärkta heavy metal bandet wolf från örebro faktiskt har ett "tyskt" engelskt uttal som påminner om klaus meine i scorpions)

även ett band som hammerfall "lider" (återigen enligt mig) av detta problem o det går rätt hyggligt för dom ändå.

i övrigt är det en väldigt imponerande produktion och en bra låt 😳

Väldigt konstruktiv kritik. kanonbra att höra. 😱 Jag ska se till att Christian (sångaren i sammanhagnet) får läsa detta. 😎

Mycket uppskattat!

Mvh Ken 🙂

Edit: Hårdrockare kan tydligen inte stava! 😏

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillar körer, eller stämmor. Andra versen känns lite fattig. kanske pimpa den med någen sexig, ja... kör eller stämma på nått? 😏

Men shit alltså, låter ju kanoners detta. Är inte i min smak men man är ändå bekant med med stilen. Ska bli kul att höra sedan när ni är klara 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
jag gillar körer, eller stämmor. Andra versen känns lite fattig. kanske pimpa den med någen sexig, ja... kör eller stämma på nått?  😏

Men shit alltså, låter ju kanoners detta. Är inte i min smak men man är ändå bekant med med stilen. Ska bli kul att höra sedan när ni är klara 😠

Ja det har jag glömt påpeka. Körer tillkommer på diverse ställen senare under den "riktiga" inspelningen. 😳 Tror nog som sagt andra versen blir mer intressant då. 😱

Tackar så hjärtligt. 😎

Om du är intresserad så kommer våran sajt upp inom väldigt kort på www.skyride.se. 🙂

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

bitvist är sången väldigt bra.. speciellt första versen den som Danabacken inte gillar. Det är läckert med den lite modernare sången mot det annars ganska klassiska hårdrock arret.

Sen är det väl som någon sa att här och där brister lite i uttalet och även texten blir lite platt i bland .. he said A, I/he(?) said A He said b I said fuck... är inte så coollt

Men det låter bra och det är en bra låt.. ska bli kul att höra den färdig.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

bitvist är sången väldigt bra.. speciellt första versen den som Danabacken inte gillar. Det är läckert med den lite modernare sången mot det annars ganska klassiska hårdrock arret.

Sen är det väl som någon sa att här och där brister lite i uttalet och även texten blir lite platt i bland .. he said A, I/he(?) said A He said b I said fuck... är inte så coollt

Men det låter bra och det är en bra låt.. ska bli kul att höra den färdig.

Lycka till

Ska vidarbefodra synpunkterna till Christian. Kritik är nyttigt. 😉

Tackar som attan för att du skrev! 😄

Mvh Ken 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Får man bumpa sin egen tråd? 😆

Klart man får 🙂

Det låter kul tycker jag. Snyggt genomfört. Visst finns det grejor att klaga på i ljudbilden men som sagt var en predemo. Jag tycker att tonarten blir lite monoton. Jag hade nog gjort ett tonartsbyte mot slutet. Den där lite överaskande effekten (hrfmmff) alltså inte Carola, men en paralelltonart kanske? Bara för variationen skull. Annars är det bara att tuta och köra 🙂 (snyggt gitarrljud som vanligt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymma gitarrer som vanligt och grym sång, även om det engelska uttalet inte är det bästa alla gånger men det är ju som sagt en pre-inspelning. 🙂

Härligt fet ljudbild och snyggt arrangemang.

Önskar lite mer variation mellan verserna. Nu är det likadana. Kanske att ni skulle prova att lägga lite coola guror på andra versen, eller kanske bara en gura för dynamikens skull. 😆 Sen är solot alldeles för kort oxå. 🙂

Bra jobbat dudes...😎

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Egghuvud

Hmm ska ta mig en funderare... vi har nämligen en upphöjning då solot drar igång.

Men det kanske rent av går att mecka ännu mer. 😛 Återstår att se. Tackar som rackarns! 😆

djonas

Absolut, den andra versen kommer slipas om en hel del. 😆

Bra att du påpekar, och verkligen skoj att du tycker om det. 😄

Bugar och bockar! =)

Altzi

Oj, gracias! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Max, 13 bast, diggar som fan. 🙂

Den där låga rösten som kommer in 00:27, och att allting bara tystnar bakom, funkar inte alls i mina öron heller. Men introt och allt det andra var fett som fan.

Råkk Ån!

Tackar som rackans för feedbacken! 😉 Kanonskoj att höra. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Oj,

Nej det här gillar jag verkligen inte. Hårdrock från slutet av 80-talet går fetbort i min personliga musikvärld.

MEN det låter bra ljudmässigt. kanske en o annan detalj - nåt skrammel från nån gitarr, nån gitarr som inte klingar ut utan bryts av lite osnyggt - men det är ju bara demo som sagt.

Annars håller oxå jag med om uttalet.

Det enda konstruktiva jag kan komma på i detta läget är att fundera på vad som är unikt med det jag hör.

O svaret blir.... ingenting. Detta har hörts en miljon ggr förr, o det finns inget som gör det lite speciellt utöver allt annat i samma genre.

Och det är väl det som skulle behövas. Något som får detta att sticka ut o bli tydligt ERT. kan va en liten detalj, någon udda instrumentering, något som får en att trots beprövad genre ändå känna "något nytt".

Men det kanske beror lite på att jag personligen inte får ut ett skit musikaliskt av denna typ av musik - inte er specifikt - utan generellt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Zauron_87

Tackar! 😳

MrPhil

Hej! Tack för kritiken! 😛

Förstår din tanke bakom ditt resonemang ang. en utstickande "stil".

Saken är den att detta inte är en utav "hit-låtarna" på albumet som däremot är betydligt mer egna, utan detta är mer en kompletterande låt för albumet som ska vara lättlyssnad helt enkelt. Vi har däremot en gäng andra låtar som är mer utstickande så att säga. 😄

Tack än en gång för kritiken! 😄

Mvh Ken

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Mycket bra gjort! Imponerande vad du har lyckats gjort med SM57an.. Jag har faktiskt aldrig sett den användas för sång i annat än livesyften och trots att SM57an är en grym mick trodde jag faktiskt inte att man kunde få till den värmen och känslan som du faktiskt lyckats med. Bra jobbat och grym låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...