Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag hittade en, enligt mig väldigt bra deal, på ett par studiomonitorer.

Affären i fråga har dock använt de som demoex. och jag undrar därför ifall det kan vara någon fara?

Jag är helkass på monitorer (kan egentligen ingenting, men vill nu köpa ett par). Vad bör man tänka/fråga/lyssna på utifrån demoex.-aspekten?

De kommer ju märka i affären att jag är en newbee, och kan enkelt dölja vissa fel som monitorerna kan ha dragit på sig under sin tid som demoexemplar.

Tack så mycket!

MVH Martin

Annons
Postat

Ringde affären och frågade lite...

De sa att det var nån unge som hade pillat lite på ena diskantfiltret (kommer verkligen inte på ordet...heter det filter?) och att det var en liten buckla. Det påverkade - enligt honom - inte ljudet, men om jag tyckte att det lät hemskt så fick jag såklart lämna tillbaka dem.

Även lacken skulle vara lite sliten, vilket var ett skäl till det sänkta priset. Jag frågade ifall det bara var en utseendegrej, och det var det tydligen....inte så farligt för min del då, känner jag...

De håller även på att bygga om i affären, så det fanns ingen möjlighet till lyssning för tillfället, men han sa att jag gärna fick ta hem dem och lyssna, och sen komma tillbaka med dem om jag inte ville ha (typ som öppet köp, antar jag..)

De har enligt honom inte blivit använda så mkt, då de har stått i källaren som lyssning för keyboards el. nåt...

Brainstorma!

Vad bör jag göra?

Tack!

Postat (redigerat)

Yamaha MSP10 för 5000:-/paret

20000:- listpris.

EDIT: Är påväg in om 5 minuter, för att ta hem dem 😆

EDIT 2: Nån som vet skillnaden förresten, på studiomodellen och denna (icke studiomodellen)?

Redigerat av mtornros
Postat

stuckit ännu?

Jag läser inte utan svara bara för att hinna,,

Köp på öppet köp!!

Absolut inget fel att köpa beg. men är det trasigt så är det inge bra!

Öppet köp!

Postat (redigerat)
stuckit ännu?

Jag läser inte utan svara bara för att hinna,,

Köp på öppet köp!!

Absolut inget fel att köpa beg. men är det trasigt så är det inge bra!

Öppet köp!

Jag är fortfarande kvar, så du får gärna skriva ner dina tankar!

Och jo, det blir ju nåt slags öppet köp, eftersom jag måste ta hem dem och lyssna 😆

Men vad är era tankar kring det buckliga diskantfiltret?

Redigerat av mtornros
Postat

Om inte du vill ha dem så kanske jag vill...? 😆 Nej, skämt åsido, jag köper aldrig demovaror på annat än öppet köp (om de inte är helt pinfärska, såklart). Återkom gärna med någon slags utvärdering!

Postat
Om inte du vill ha dem så kanske jag vill...? 😆 Nej, skämt åsido, jag köper aldrig demovaror på annat än öppet köp (om de inte är helt pinfärska, såklart). Återkom gärna med någon slags utvärdering!

Haha, det var precis därför jag inte nämnde modell & pris till en början, så ingen annan skulle norpa åt sig dem 🙂

Affären är iof fortfarande hemlig 🙂

Postat

Jag skulle aldrig köpa ett par monitorer om diskanten var skadad eftersom det påverkar spridningen av ljudet och kan då i sin tur märkas i stereobilden.

Men ta dom på öppet köp och testa iaf 😆

Postat
Jag skulle aldrig köpa ett par monitorer om diskanten var skadad eftersom det påverkar spridningen av ljudet och kan då i sin tur märkas i stereobilden.

Men ta dom på öppet köp och testa iaf 😆

Mm, det är iof sant..

Det vore ju faktiskt bättre om det var samma skada på båda högtalare... det där kan ju faktiskt förstöra väldigt mkt.

Postat

En vild gissning är att du kan ringa upp Yamaha sverige och beställa en ny diskant för betydligt mindre än 15000 kronor och därmed få en riktigt fin rabatt på högtalarna. Jag har förresten den mindre modellen MSP-5 och trivs bra med dem.

/Majken

Postat (redigerat)

Sådär!

Nu ligger de på min bäddsoffa i väntan på att jag ska lista ut hur sjutsiken jag ska möblera om rummet 😆

Det var tydligen inte ens membranet som var skadat, utan bara dammskyddet som var buckligt. Och detta lär ju inte påverka alls lika mycket! Det känns som om jag gjorde en hyfsad deal iaf 😳

Redigerat av mtornros
Postat
Sådär!

Nu ligger de på min bäddsoffa i väntan på att jag ska lista om hur sjutsiken jag ska möblera om rummet 😆

Det var tydligen inte ens membranet som var skadat, utan bara dammskyddet som var buckligt. Och detta lär ju inte påverka alls lika mycket! Det känns som om jag gjorde en hyfsad deal iaf 😳

Åhfan grattis då 🙂

Postat
Sådär!

Nu ligger de på min bäddsoffa i väntan på att jag ska lista om hur sjutsiken jag ska möblera om rummet  😆

Det var tydligen inte ens membranet som var skadat, utan bara dammskyddet som var buckligt. Och detta lär ju inte påverka alls lika mycket! Det känns som om jag gjorde en hyfsad deal iaf  😳

Åhfan grattis då 🙂

Tack 🙂

Postat
Sådär!

Nu ligger de på min bäddsoffa i väntan på att jag ska lista ut hur sjutsiken jag ska möblera om rummet 😄

Det var tydligen inte ens membranet som var skadat, utan bara dammskyddet som var buckligt. Och detta lär ju inte påverka alls lika mycket! Det känns som om jag gjorde en hyfsad deal iaf 😆

Nämen! Ja, då var det en schysst deal!

Vilken butik? 😎

Postat
Sådär!

Nu ligger de på min bäddsoffa i väntan på att jag ska lista ut hur sjutsiken jag ska möblera om rummet  😄

Det var tydligen inte ens membranet som var skadat, utan bara dammskyddet som var buckligt. Och detta lär ju inte påverka alls lika mycket! Det känns som om jag gjorde en hyfsad deal iaf  😆

Nämen! Ja, då var det en schysst deal!

Vilken butik? 😎

Musikpunkten.

De har fortfarande en hel del sjyssta rea-priser.

http://www.musikpunkten.se

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.