Jump to content
Annons

Lhucid - Without Limits


Betyg (5 är bäst)  

6 röster

  1. 1. Betyg (5 är bäst)

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      4
    • 4
      0
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Without Limits

ARTIST/GRUPP: Lhucid

GENRE: ????

LÅTLÄNGD: 8.08

KOMPOSITÖR: Lhucid

PRODUCENT: Lhucid

EV. MEDVERKANDE: Nein!

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3 (256 kbit/s)

STORLEK: 14.8 mb

STATUS: Färdig låt

LÅTLÄNK: TANKA HÄR!

Jävligt osäker på vad man ska säga vad för genre det är.

Förslag? 😲

Hur som helst så är det alltid kul att höra vad ni tycker 🙂

Redigerat av Utan Namn
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här var lurigt , låter som om du har haft roligt med alla knorrsynthar men jag kan för mitt liv inte placera låten i något speciellt fack. Låter ändå som typisk eurotechno bitvis, men det som talar emot är avsaknaden av ett flickebarn som sjunger, den är också alldeles för lång och alldeles för introvert i andra delen av låten för att det skulle kunna vara det.

sorry, nej, det händer för mycket. Du låter inte musiken andas och det blir kaka på kaka, och kaka blir man mätt på, lite taggtråd som mellanmål hade inte skadat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var lurigt , låter som om du har haft roligt med alla knorrsynthar men jag kan för mitt liv inte placera låten i något speciellt fack. Låter ändå som typisk eurotechno bitvis, men det som talar emot är avsaknaden av ett flickebarn som sjunger, den är också alldeles för lång och alldeles för introvert i andra delen av låten för att det skulle kunna vara det.

sorry, nej, det händer för mycket. Du låter inte musiken andas och det blir kaka på kaka, och kaka blir man mätt på, lite taggtråd som mellanmål hade inte skadat.

Jag hade roligt med EN knorrsynt! 😆

Typisk eurotechno? 😆

Hehe men jag tror man måste lyssna på låten många gånger innan man "förstår" den.. 😆 Eller nåt.

Har inte försökt att göra nån speciell genre eller nåt, utan bara kört på..

Tack iaf 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt! Gillar panoreringen av ''kvitter''-ljudet i början.

Det känns nästan lite för enformigt bara. Skulle vilja ha något som skiljer sig från resten av låten.

Enformig men bra. 😳

Tack!

Men enformigt? Det är ju lite "två låtar i en".. Eller?

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter bra i mina monitorer här, fina ljud och fin produktion i övrigt, men kan du inte plocka fram mikrofonen och lägga på lite vocals? 🥰

Danke! Jo, skulle vara soft att fixa en brud som är grym på att sunga. Tyvärr så känner jag inga sånna brudar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Tycker det låter bra i mina monitorer här, fina ljud och fin produktion i övrigt, men kan du inte plocka fram mikrofonen och lägga på lite vocals?  😄

Danke! Jo, skulle vara soft att fixa en brud som är grym på att sunga. Tyvärr så känner jag inga sånna brudar 😄

Har själv samma problem, dvs no chick = no vox

Kommentarer på låten då?

prod.mässigt: bra!

låtmässigt: inte riktigt min kopp te, gör en radio edit på 3:20 vetja 😄

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

spännande, vore kul att höra dig gå ifrån de konventionella harmisarna och den introverta repetitionen... Du har verkligen handlag med de där syntarna!

Det här var lite konstigt för mig, jag väntar bara på att "Sandra" ska komma in och sjunga om Moses eller nåt... 😄

Skaffa nån att samarbeta med i samarbetsforumet, tycker jag 😄

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter bra i mina monitorer här, fina ljud och fin produktion i övrigt, men kan du inte plocka fram mikrofonen och lägga på lite vocals?  😄

Danke! Jo, skulle vara soft att fixa en brud som är grym på att sunga. Tyvärr så känner jag inga sånna brudar 🙂

Har själv samma problem, dvs no chick = no vox

Kommentarer på låten då?

prod.mässigt: bra!

låtmässigt: inte riktigt min kopp te, gör en radio edit på 3:20 vetja 😱

/cheers

Haha men jag dissar ju radiomusik 😱

Tack! 😉

Redigerat av Utan Namn
Link to comment
Dela på andra sajter

spännande, vore kul att höra dig gå ifrån de konventionella harmisarna och den introverta repetitionen... Du har verkligen handlag med de där syntarna!

Det här var lite konstigt för mig, jag väntar bara på att "Sandra" ska komma in och sjunga om Moses eller nåt... 😱

Skaffa nån att samarbeta med i samarbetsforumet, tycker jag 😄

Joel

"vore kul att höra dig gå ifrån de konventionella harmisarna och den introverta repetitionen"

SAY WHAT!? 😱

Fan, alla tycks vilja att det ska komma in nån pingla och börja sjunga..

Tack killen! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Alldeles för enformigt för att vara en låt på 8 minuter. 😏

Introt var coolt men sen känns det lite som att du testar runt lite med olika syntljud över samma ackord resten av låten. 😎

Kapa låten till hälften och försök få mer struktur och arrangemang av ljuden. Ljuden är dock coola ska nämnas. 🙂

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Alldeles för enformigt för att vara en låt på 8 minuter. 😄

Introt var coolt men sen känns det lite som att du testar runt lite med olika syntljud över samma ackord resten av låten. 🙂

Kapa låten till hälften och försök få mer struktur och arrangemang av ljuden. Ljuden är dock coola ska nämnas. 🙂

Mvh / djonas

Neeej den är inte enformig, det ska vara så! Det är sån musik 😮

Folk som inte lyssnar på goa/psy/chill tycker alltid att låtar över 4 min är enformiga. Mendans vi "rejvare" (hata det ordet) älskar långa låtar. Shpongle har en låt på typ 16 min. Den är fett skön. Man måste bara lära sig att slappna av och komma in i musiken 😎

Tack för din feedback 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...