Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tack för hjÀlpen i min tidigare trÄd om kompressor.

Jag köpte mig en idag pÄ Estrad, en Joemeek Threeq. Det Àr en kompressor, mickpreamp och trebands eq i ett. Jag tycker den lÄter helt suverÀnt.

threeQ-front-sm.jpg

Estrad sÀljer ut den just nu för 1 600:- istÀllet för 2 500:- Jag tror de bara har 1 ex kvar.

Recension frÄn studio:

Joemeek sÄldes för nÄgra Är sedan av grundaren Ted Fletcher. De nya Àgarna behöll fÀrgen pÄ fronten och modellserierna men grundaren tog med mÄnga av innovationerna till sitt nya projekt. Three Q Àr en nyutvecklad skapelse som innehÄller mik-stÀrk, eq och kompressor. Powerknapp saknas dock men sÄ fÄr man ocksÄ vad man betalar för.

Three Q har en softknee-kompressor med goda instÀllningsmöjligheter eller en hardknee med fast lÀge. Komprimeringen lÄter dessutom karaktÀristiskt Joemeek sÄ ni som anvÀnt liknande produkter tidigare vet vad det Àr frÄgan om. Komprimeringsratten Àr dessvÀrre olinjÀr vilket avsevÀrt försvÄrar nÀr man ska ratta fram rÀtt ljud. Equalizern har tre fasta band och Àr av vanlig symetrisk typ. Mik-stÀrken gör sitt jobb vÀl och ger ett transparant ljud men eftersom Three Q inte har nÄgon högohmig instrumentingÄng blir det inte riktigt full pott. För pengarna fÄr man en riktigt bra kanalstripp Àven om det finns en del invÀndningar.

Betyg 8/10

The Mr... 😳

Annons
Postat

Jo tack, Àn sÄ lÀnge verkar den uppfylla alla mina förvÀntningar och mer dÀrtill...

Postat
Ett annat kompressortips:

FMR RNC.

Otroligt bra för att vara sÄ billig.

NĂ€stan lite overkligt.

Googlade efter FMR RNC, men hittade ingen svensk ÄterförsÀljare.

Var fÄr man tag pÄ grejjerna?

//peAk

Postat

Det rĂ€cker att leta i forumet efter nĂ„gon som brukar hĂ€nga hĂ€r rĂ€tt mycket... 😠

Jag anordnade ett gruppköp av denna suverĂ€na kompressor för en tid sedan, nĂ„got som blev vĂ€ldigt uppskattat. 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.