Jump to content
Annons

co-ed - gyno


Bra första försök?  

10 röster

  1. 1. Bra första försök?

    • Ja.
      7
    • Nej.
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: gyno

ARTIST/GRUPP: co-ed

GENRE: minimalistisk electronica

LÅTLÄNGD: 3.52

KOMPOSITÖR: Mikaela Robsahm

PRODUCENT: Daniel Mars

MASTERING: Elias Lindman

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.6mb

STATUS: färdig demo.

LÅTLÄNK: http://www.electromancer.com/showTrack.php?id=1103608283

Mikaela är cellist till vardags, bland annat åt Jens Lekman, men har just börjat göra egen elektronisk musik. Så småningom ska cellon in i kompotten också men den här låten är ”enbart” gjord med en Electribe R-1 (trumsynt) och Jeskola Buzz (modulär mjukvaruplattform).

Redigerat av sisältää
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bitvis intressant, bitvis lite tråkigt. Gillar inte riktigt alla ljuden och inspelningen är brusig tror jag. Men konceptet är coolt och jag tycker som alla andra att en cello skulle passa riktigt bra ovanpå detta... Skulle nog bli skummt och shysst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har berättat för Mikaela vad ni skrivit och hon blev mycket glad. 😄

Förhoppningsvis kommer en hel drös låtar bli klara innan sommaren.. just nu har hon för lite tid (all sådan går just nu till att spela med Jens, repa med sin nya poptrio och repa inför P3Guld). Jag ska försöka mana henne lite och säger till så fort någonting nytt ligger uppe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte du som gjort låten, Sisältää? Är det du som är producenten eller masteringsgubben? Och så om låten då: Lite väl monoton och tråkig för min smak, men ploppiga ljuden som kommer in för första gången vid 00:59 tycker jag väldigt mycket om. 😄 Speciellt en synth i bakgrunden som spelar samma ton hela tiden tycker jag inte om, den besvärar bara.. 🙂 Men, men..när cellon kommer på så kanske jag gillar det bättre, vem vet? 😄

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är producenten. Det lilla jag gjorde hade mest att göra med teknisk coachning. Mikaela har inte jobbat så mycket med ER-ettan tidigare och har aldrig jobbat i Buzz så jag fick visa lite hur det gick till ibland, dessutom skötte jag själva inspelningen, när låten väl var skriven. Elias, som masterat, brukar mastera mina grejer också och är snäll nog att ställa upp gratis.

Angående "gyno".. den är monoton på ett visst vis men vissa har tyckt tvärt om, att den är för lös. Det är ganska mycket som händer men eftersom trummorna och basgången är så fasta tänker man inte på det.

Nå, det blir nog ingen cello på denna men på liknande låtar framöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter coolt. Inga invändningar. Förutom att resonans-tonen blir lite dryg efter ett tag. Det står produced by "thick dick". Har du släppt house innan?

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...