Jamolir Postat 15 mars 2013 Postat 15 mars 2013 (redigerat) Tjena! HĂ„ller pĂ„ att bygga om mitt mixerbord sĂ„ jag tĂ€nkte lĂ€gga upp lite bilder och förklara vad jag gör. Anledningen till att jag lĂ€gger upp det hĂ€r Ă€r för att detta kommer bli den centrala punkten i studion och all lyssning, summering och Ă€ven en del inkommande spĂ„r kommer passera hĂ€r igenom. Först har jag strippat ner bordet till 8 kanaler in (16 in om vi rĂ€knar med tape returer) och bibehĂ„llit master sektionen. De 8 kanalerna kommer anvĂ€ndas som ingĂ„ngar frĂ„n liverummet (9-16) för att sedan passera genom min Focusrite Octopre och fortsĂ€tta in i Protools. De första 8 kanalerna frĂ„n Liverummet kommer att gĂ„ direkt till mitt Focusrite Liquid 56 och sedan till Protools. Det kommer bli 4 inserts (Stereo) via bussarna och 8 inserts (Mono) via kanalerna som hĂ€mtas i patchbay. Aux 1-2 blir lyssningen ut till liverummet. SkĂ€rm, tangentbord och min Faderport kommer befinna sig i mitten av bordet sĂ„ fort jag har skurit till en plĂ„t som skall behandlas för att minska reflektioner. NĂ„gon som har ett bra tips pĂ„ ett lĂ€mpligt material? Wellness? đ HĂ€ng med! đ Redigerat 15 mars 2013 av Jamolir
Jamolir Postat 15 mars 2013 TrĂ„dstartare Postat 15 mars 2013 Hmm, det blev en MDF skiva faktiskt. Skall bara mĂ„las och klarlackas sĂ„ Ă€r det rock n roll! đ
Jamolir Postat 16 mars 2013 TrĂ„dstartare Postat 16 mars 2013 Höpp! DĂ„ var det fĂ€rdigt! Det "lĂ„ter" skitbra! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.